2021-04-02

Korzystasz z komunikacji miejskiej z Warszawy i okolic? Od 2 kwietnia 2021 r. masz obowiązek kasowania biletów ZTM Warszawa, które kupujesz w aplikacji IKO. Zaktualizuj swoją aplikację już teraz.

Jak skasować bilet?

  • Wybierz opcję Skasuj bilet
    Znajdziesz ją na ekranie potwierdzającym zakup nowego biletu lub w Szczegółach wcześniej kupionego biletu
  • Przełączymy Cię do czytnika kodów QR w aplikacji IKO – skieruj aparat telefonu na kod QR w pojeździe i poczekaj na ekran z potwierdzeniem skasowania
    Masz 10 sekund na skasowanie biletu. Jeżeli nie uda Ci się go w tym czasie skasować, będziesz mieć możliwość ponownego skasowania tego lub innego biletu po 5 minutach
  • Bilet czasowy możesz przedłużyć w trakcie jazdy, bez ponownego kasowania, czyli skanowania kodu QR
    Wystarczy wejść w Szczegóły aktywnego biletu i wybrać "Przedłuż ważność biletu". Możesz wybrać taki sam lub zupełnie inny rodzaj biletu

Gdzie znajdziesz kody QR do kasowania biletów kupionych w IKO?

  • w metrze- przed bramkami biletowymi i przy windach, czyli tam, gdzie przekraczasz strefę biletową. Bramkę do metra otwierasz kodem QR ze swojego biletu w aplikacji
  • wewnątrz autobusu, tramwaju i pociągu SKM, KM i WKD - przy wejściu w widocznym miejscu. Kod QR możesz zeskanować z odległości 2-3 metrów, więc nie musisz się do niego zbliżać.

Jak wygląda kod QR do kasowania biletów?
Na każdej naklejce z kodem zobaczysz napis „skasuj bilet z aplikacji”. Kody QR w metrze mają numer stacji metra.

Możesz kupić dowolną liczbę biletów na zapas – zobaczysz je w sekcji Do skasowania. Skasować możesz tylko 1 bilet – trafi on wtedy do sekcji Aktywne.

Więcej o biletach komunikacyjnych w IKO

Pobierz IKO

Usługa sprzedaży biletów w aplikacji IKO realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania technicznego moBILET