2014-07-01

Projekt „Biegajmy razem” został doceniony w dwóch konkursach: Employer Branding Excellence Awards 2014 oraz Employer Branding Stars w kategorii Doskonała Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa 2014. Nagrody są przyznawane organizacjom, które z sukcesem prowadzą działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy.

Program „PKO Bank Polski Biegajmy razem” został zapoczątkowany w 2013 roku. Ma za zadanie popularyzować ideę biegania – rekreacyjnego oraz w imprezach masowych – a także promować zdrowy tryb życia. Jego celem jest również integracja pracowników i ich zaangażowanie w działania społeczne Banku, które realizowane są w ramach projektu.

W kampanii promującej bieganie biorą udział pracownicy z całej Polski, w których odbywają się cykliczne treningi biegowe w ramach akcji „BiegamBoLubię”. Szeroki zasięg akcji sprawia, że rośnie liczba osób uczestniczących w imprezach sportowych, co sprzyja integracji pracowników. Obecnie bankowa sekcja biegowa liczy 300 członków, podczas gdy w 2009 roku było ich tylko 20. W ubiegłym roku 12 pracowników towarzyszyło Maciejowi Kurzajewskiemu w projekcie „Korony Maratonów PKO Banku Polskiego”, a w tym w projekcie „Drużynowa Liga Biegowa” pięćdziesiątka bankowych biegaczy trenuje i biega zdobywając punkty aby wygrać z równie licznym zespołem klientów.

Istotnym elementem programu „Biegajmy razem” są charytatywne akcje biegowe prowadzone podczas biegów na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu zdrowia i życia. Zapoczątkowane zostały w 2012 roku przez pracowników. Poprzez uczestnictwo w biegu oraz zachęcenie innych osób do udziału w akcji, „wybiegali” pieniądze, które Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała na rzecz potrzebujących. Oddolna inicjatywa przerodziła się w programową pomoc. Za przekroczenie linii mety ze specjalną kartką -identyfikatorem na koszulce z hasłem „biegnę dla…” przez określoną liczbę zawodników, Fundacja Banku przekazuje środki na wskazany cel. Od początku 2013 roku, beneficjenci wszystkich akcji otrzymali od Fundacji ponad 600 tys. zł, a udział w nich wzięło ponad 6700 biegaczy, w tym blisko 600 pracowników Banku. 

PKO Bank Polski już po raz drugi został laureatem konkursu Employer Branding Excellence Awards za najlepsze wewnętrzne działania wizerunkowe. W ubiegłym roku otrzymał nagrodę w kategorii „Doskonała Strategia Employer Branding” za kampanię wizerunkowo– rekrutacyjną. „Jeden Bank. Wiele Pasji”, która miała za zadanie budowanie wizerunku Banku jako nowoczesnej instytucji finansowej otwartej na młodych, utalentowanych ludzi z pasją.