2013-06-11

Klienci PKO Banku Polskiego wykonali za pomocą telefonów z IKO ponad 50 tysięcy transakcji na kwotę 11 milionów złotych. Z aplikacji do płatności mobilnych od PKO Banku Polskiego korzysta już 35 tysięcy osób.

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70% wszystkich transakcji), ale klienci PKO coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz dokonują przelewów na numer telefonu.

- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji. Oznacza to, że każdego dnia płacą i wypłacają z IKO średnio ponad 500 razy, czyli częściej niż co 3 minuty - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również  na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO Banku Polskiego, a wkrótce także w bankomatach Euronet. Telefonem z aplikacją IKO można już również zapłacić w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24.