2013-06-10

Klienci PKO Banku Polskiego wykonali za pomocą telefonów z IKO ponad 50 tysięcy transakcji na kwotę 11 milionów złotych. Z aplikacji do płatności mobilnych od PKO Banku Polskiego korzysta już 35 tysięcy osób.

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70% wszystkich transakcji), ale klienci PKO coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz dokonują przelewów na numer telefonu.

- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji. Oznacza to, że każdego dnia płacą i wypłacają z IKO średnio ponad 500 razy, czyli częściej niż co 3 minuty - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również  na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO Banku Polskiego, a wkrótce także w bankomatach Euronet.

Telefonem z aplikacją IKO można już również zapłacić w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24. W ostatnim czasie do listy akceptantów IKO dołączyli m.in. sklep internetowy Auchandirect.pl, internetowa sprzedaż biletów PKP na Intercity.pl i na bilet.kolejeslaskie.com, a także serwisy: bilety24.pl, cinema-city.pl, multikino.pl, fru.pl, gruper.pl czy gratka.pl. Miłośnicy kultury wysokiej mogą już także zapłacić IKO za bilety na stronach internetowych Filharmonii Narodowej, Teatru Polskiego, Opery Bałtyckiej, Teatru Polonia, Och Teatru, Centrum Kultury Zamek, Filharmonii Łódzkiej oraz Opery i Filharmonii Bałtyckiej.

Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta, jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową. Więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.

Płatności mobilne IKO są docenione zarówno przez klientów, jak i rynek. PKO Bank Polski był nominowany do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Innowacyjność” właśnie za wprowadzenie na rynek nowoczesnego systemu płatności mobilnych IKO. Bank jest także nominowany w konkursie Internet Standard 2013 w kategorii „Firma Roku” za płatności mobilne IKO – rozstrzygnięcie konkursu i gala odbędą się 26 czerwca br.

Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można śledzić na dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl oraz na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.