2013-11-26

Aplikację IKO aktywowało już 90 tysięcy użytkowników. Płacą oni i wypłacają pieniądze z bankomatów średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. dokonano ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 55 milionów złotych. 10% osób korzystających z IKO stanowią klienci Inteligo, dla których IKO dostępne jest od końca października br.

Użytkownicy IKO najczęściej wypłacają telefonem gotówkę z bankomatów, jednak udział pozostałych typów transakcji zwiększa się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego miesiąca tygodniowa liczba transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych wzrosła o ponad 100%, w głównej mierze dzięki promocjom prowadzonym wspólnie z sieciami Shell oraz McDonald's®.

Przy pomocy IKO możliwe jest już kupienie najważniejszych produktów codziennego użytku – żywności, paliwa czy też kosmetyków. Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Użytkownicy mogą także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Co ciekawe, 80% spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 20-45, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy - najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat.