Wymiana walut w kantorze, możliwość zarządzania kartami wydanymi do konta i płatnościami w walutach obcych to najnowsze usługi w aplikacji IKO. Aktualizacja aplikacji została wydana na telefony z systemami Android i iOS.
Kantor w aplikacji IKO
Kantor, który był dotąd dostępny przez serwis internetowy iPKO, jest już w aplikacji IKO. Nowa usługa przyda się przede wszystkim w okresie wakacyjnym.
Od teraz możesz w szybki i wygodny sposób wymieniać waluty po konkurencyjnych kursach w dowolnym miejscu – wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO.
Dodatkowo, jeśli chcesz otrzymać informację, że dana waluta osiągnęła pożądany przez Ciebie kurs, możesz ustawić sobie powiadomienie w aplikacji IKO.
Więcej o kantorze i wymianie walut przez aplikację IKO
Więcej o kantorze i wymianie walut przez serwis internetowy iPKO
Obsługa karty wielowalutowej
Wszystkie karty debetowe wydawane do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową. Wystarczy do karty podpiąć rachunek walutowy z oferty banku, prowadzony w jednej z walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, a rozliczenia transakcji kartowych będą odbywały się bezpośrednio w walutach podpiętych kont walutowych.
Dzięki temu będziesz płacić (w tym przez internet) bez kosztów przewalutowania*. Bank automatycznie rozliczy transakcje na rachunku podpiętym, w danej walucie – ta sama zasada obowiązuje wtedy, gdy korzystasz z płatności zbliżeniowych telefonem.
Więcej o obsłudze kart wielowalutowych w IKO
Informacja o kwocie/liczbie transakcji potrzebnych do zwolnienia z opłaty za kartę
Jeżeli opłata za kartę, którą posiadasz, jest uzależniona od zrealizowanej transakcyjności, na ekranie ze szczegółami karty w aplikacji IKO znajdziesz informację, ile jeszcze musisz wydać za pomocą danej karty, aby nie płacić opłaty za korzystanie. W IKO prezentowany będzie również cykl, za jaki opłata jest pobierana (np. od 22 czerwca do 21 lipca).
Aktywacja karty i zastrzeganie karty z możliwością wydania nowej
Aplikacja IKO umożliwiała Ci do tej pory mi.in. nadawanie PIN-u do karty czy zmianę limitów. Teraz można również aktywować w niej kartę. Funkcja przyda się zarówno nowym klientom, jak i obecnym.
Jak aktywować kartę w aplikacji IKO?
W przypadku zgubienia, kradzieży czy zniszczenia karty zastrzeż ją bezpośrednio w aplikacji IKO. Wystarczy wejść do szczegółów swojej karty i wybrać z menu kontekstowego opcję „Zastrzeż kartę” i potwierdź operację kodem PIN do aplikacji IKO. Proces umożliwia również wydanie nowej karty po zastrzeżeniu. Pamietaj, że jeśli nie masz pewności, czy karta została bezpowrotnie utracona, możesz ją zablikować czasowo.
Więcej o zastrzeganiu kart w aplikacji IKO
Więcej o aplikacji IKO
Jak pobrać i aktywować aplikację IKO?
*Warunki, jakie należy spełnić, żeby nie doszło do przewalutowania:
1. Operacja musi być realizowana w walucie EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK lub SEK.
2. Bank prowadzi dla Klienta rachunek w walucie operacji (jednej z wyżej wymienionych), który jest podpięty do karty w chwili realizacji operacji.
3. Na takim rachunku muszą się znajdować środki wystarczające do dokonania operacji.