2016-05-12
  • Do 31 maja trwa promocja – klienci PKO Banku Polskiego mogą kupić smartfony Lenovo Moto z rabatem 160 zł i głośnikiem przenośnym za 1 grosz.
  • Rabat zyskuje klient, który we wskazanym przez bank sklepie internetowym kupi smartfon płacąc kartą PKO lub korzystając z iPKO albo IKO.
  • Smartfony Lenovo Moto umożliwiają korzystanie z najnowszej wersji aplikacji IKO, używanej obecnie przez ponad 570 tys. klientów PKO.

Do 31 maja PKO Bank Polski oferuje swym klientom możliwość zakupu wybranego modelu Lenovo Moto G 3rd lub Lenovo Moto X Play wyposażonych w funkcję płatności zbliżeniowych NFC, z rabatem 160 zł i zewnętrznym głośnikiem bezprzewodowym za 1 gr.

We wskazanym przez bank sklepie internetowym przy zakupie jednego z modeli smartfonu Lenovo Moto, jeśli klient zapłaci kartą płatniczą PKO lub korzystając z serwisu dotpay (płacę z iPKO /płacę z IKO) może uzyskać wspomniany rabat. Telefony umożliwiają korzystanie z najnowszej wersji aplikacji płatności mobilnych IKO. Szczegóły akcji są dostępne na stronie IKO promocje  w serwisie PKO Banku Polskiego. Tam również dostępne są inne atrakcyjne promocje oferowane klientom mobilnym.

Personalizacja aplikacji IKO oraz szybkie skróty

Nowe IKO umożliwia nie tylko wygodne korzystanie z już posiadanych usług bankowych, ale także szybki zakup wybranych produktów PKO. Umożliwia spersonalizowanie ustawień. Użytkownicy posiadający większą liczbę produktów mogą wygodnie zarządzać powiązanymi z nimi kafelkami na ekranie głównym aplikacji. Użytkownik aplikacji ma szybki dostęp do kodu BLIK informacjach o np. karcie kredytowej, lokatach, kredycie. Kolejnym elementem personalizacji jest możliwość ustawienia listy skrótów prowadzących do najczęściej używanych funkcji aplikacji IKO. Dzięki edytowalnej liście skróty można zmieniać w dowolnym momencie.

Międzybankowe przelewy na numer telefonu BLIK

W nowym IKO możliwe są też przelewy na numery telefonów, klientów innych banków korzystających z systemy BLIK. Przelew na numer telefonu nie wymaga podania numeru rachunku bankowego odbiorcy. Przelewy międzybankowe w ramach BLIK to duże ułatwienie dla osób, które chcą szybko zrobić przelew albo otrzymać w krótkim czasie pieniądze od rodziny czy znajomych. Nowa wersja aplikacji dostępna jest na telefony z systemami co najmniej Android 4.0, iOS 7.0 i Windows Phone 8.1.

Aplikacja IKO trzeciej generacji zadebiutowała jesienią ubiegłego roku i obecnie z IKO korzysta ponad 570 tys. klientów. Najchętniej wykorzystywane funkcje IKO to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów. Analizy pokazują stały wzrost ilości i wartości zakładanych lokat IKO, oprocentowanych nawet do 2,25 proc. w skali roku. Liczba lokat założonych przez aplikację mobilną w pierwszym kwartale 2016 roku wyniosła ponad 28 tys.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.