2013-10-03

W nowoczesnym, mobilnym świecie treść podąża za czytelnikiem, gdziekolwiek on znajduje się. PKO Bank Polski, prekursor innowacyjnych rozwiązań produktowych, takich jak płatności mobilne IKO czy PKO Junior, wyznacza również trendy w komunikacji z klientami. Po udostępnieniu „Poradnika Bankowego” i „Brawo Banku” na tablety, wraz z jesiennym wydaniem obu magazynów Bank uruchomił właśnie portal www.bankomania.pkobp.pl.

Portal nawiązuje do drukowanej wersji kwartalnika dla klientów PKO Banku Polskiego „Poradnika Bankowego”, ale przede wszystkim jest codziennym, dostępnym bez ograniczeń źródłem informacji, porad i eksperckich treści na tematy finansowe. Teksty do serwisu pisane są lekkim i zrozumiałym językiem, a zagadnienia przedstawiane obrazowo, w oparciu o życiowe przykłady. Teksty uzupełniają lubiane przez internautów formy prezentowania treści - infografiki oraz autorskie materiały wideo.

Celem projektu jest edukacja finansowa na najwyższym poziomie i rozwijanie wiedzy na temat produktów bankowych w nowoczesny, atrakcyjny sposób. Do współtworzenia treści Bank zaprosił blogerów-ekspertów w dziedzinach gospodarowania finansami, oszczędzania oraz nowych technologii. Wśród nich są między innymi: Wojciech Głąbiński, autor książki „Ekonomia przetrwania” i bloga „Edukacja finansowa dla rodziców”, Bartosz Dul, redaktor naczelny magazynu cyfrowego „Android Magazine” i twórca bloga „Czujnym okiem”, Anna Ostaszkiewicz, znana z programu TVN „Zabójcy długów”, prowadząca profil „O finansach domowych” oraz jeden z popularniejszych przedstawicieli młodej polskiej vlogosfery - Martin Stankiewicz.

- Naszą ambicją jest, aby serwis Bankomania stał się miejscem pierwszego wyboru dla polskiego internauty poszukującego informacji i porad finansowych. Jesteśmy przekonani, że wiedza zdobyta na portalu www.bankomania.pkobp.pl zaprocentuje dobrymi decyzjami finansowymi - mówi Agnieszka Kielichowska, Dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej PKO Banku Polskiego. 

Treści w portalu zostały podzielone w taki sposób, aby każdy użytkownik – bez względu na wiek, czy wykonywaną pracę – znalazł odpowiedź na interesujące go pytania. „Finanse na co dzień” to porady z zakresu finansów osobistych, planowania i racjonalizowania wydatków. Tematy bliskie dynamicznie rozwijającemu się sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw znajdują się w kolejnym  dziale „Moja firma”. „Nowe technologie” poświęcone zostały innowacjom, ze szczególnym naciskiem na bankowość internetową i mobilną. Nie brakuje także materiałów o charakterze lifestyle’owym i publicystycznym. Aby je znaleźć, wystarczy zajrzeć do zakładki „Pieniądze to nie wszystko”. Bankomania radzi także nastolatkom, jak zacząć zarabiać swoje pierwsze pieniądze i jak je mądrze wydawać. Informacje na ten temat znajdą w dziale „Młodzież”. W zakładce „Dla najmłodszych” dostępne są natomiast wszystkie wydania lubianego przez dzieci „Brawo Banku”.

PKO Bank Polski, jako instytucja odpowiedzialna społecznie, od lat angażuje się w projekty mające na celu edukację finansową. Prowadzi autorski Program Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych docierający do 2 mln dzieci, którego trzon stanowią istniejące już blisko 90 lat Szkolne Kasy Oszczędności. W 2012 roku Bank zrewitalizował SKO i obecnie swoje oszczędności na nowym, internetowym koncie gromadzi już ponad 140 tys. uczniów. Kolejnym precedensem w edukacji finansowej najmłodszych było wprowadzenie w połowie 2013 roku oferty PKO Junior. Bank otworzył już 40 tys. kont dla dzieci poniżej 13. roku życia. Zarówno PKO Junior, jak i SKO są rozwiązaniami unikatowymi na skalę światową. Pionierskim rozwiązaniem było także wprowadzenie wiosną 2013 roku bankowości mobilnej nowej generacji - IKO. Od tego czasu aplikację IKO aktywowało na swoich telefonach ponad 50 tys. osób.