2016-04-15

Aplikacja mobilna IKO cieszy się coraz większą popularnością i zdobywa liczne pozytywne opinie. Wraz z dzisiejszą aktualizacją dostała zastrzyk ciekawych funkcji, o które od dawna pytało wielu naszych klientów:

  • możliwość personalizacji aplikacji IKO,
  • międzybankowe przelewy na telefon z systemem BLIK,
  • logowanie Touch ID (dla telefonów z systemami iOS),
  • odbieranie przekazów pieniężnych Western Union (dla telefonów z systemami Android i Windows Phone).

Logowanie Touch ID do aplikacji IKO

Dzięki Touch ID urządzenia z systemem operacyjnym iOS (nowsze modele iPhone’a, iPada) sprawdzają tożsamość użytkownika przy odblokowywaniu ekranu badając jego odcisk palca. Po przyłożeniu palca do czytnika, urządzenie weryfikuje zgodność linii papilarnych z tymi, które użytkownik użył w trakcie konfiguracji zabezpieczenia. Touch ID to funkcja, która pozwalała dotąd łatwo zabezpieczać dostęp do telefonu/tabletu, a teraz umożliwia również odblokowywanie aplikacji IKO bez podawania kodu PIN do aplikacji.

Aktywacja Touch ID jest bardzo prosta i można jej dokonać w ustawieniach aplikacji IKO. Należy jednak pamiętać, że najpierw należy skonfigurować logowanie Touch ID w telefonie (zobacz wskazówki aktywacji Touch ID na stronie producenta) – aplikacja IKO przekieruje Cię w takiej sytuacji do ustawień Twojego telefonu.

 

Personalizacja aplikacji IKO

Do tej pory personalizacja aplikacji IKO obejmowała możliwość wyświetlania salda konta i kodu BLIK na ekranie logowania aplikacji IKO oraz zmianę języka aplikacji z polskiego na angielski. Aktualna wersja aplikacji IKO udostępnia możliwość zarządzania ekranem głównym aplikacji:

  • Przycisk skrótów na ekranie głównym aplikacji IKO
    Przycisk z gwiazdką znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu telefonu umożliwia ustawienie listy dowolnych skrótów do ulubionych funkcji aplikacji IKO, co znacznie przyspieszy poruszanie się po aplikacji. Lista jest edytowalna i można ją zmieniać w dowolnym momencie w zależności od Twoich aktualnych potrzeb.
    W telefonach z Windows Phone nie ma przycisku skrótów, a osobna zakładka „Moje skróty”. Jest to podyktowane przyzwyczajeniami użytkowników tego systemu operacyjnego.
  • Zarządzanie kafelkami na ekranie głównym aplikacji IKO
    Klienci z większą liczbą produktów w PKO Banku Polskim mają na ekranie głównym aplikacji IKO nie tylko kafelki prezentujące informacje o kontach i kod BLIK, ale i pozostałe produkty, takie jak karty kredytowe, lokaty, kredyty.
    Jeśli chciałbyś zmienić kolejność wyświetlania elementów lub niektóre z nich ukryć, wystarczy przytrzymać dany kafelek na ekranie aplikacji IKO. Edycja kolejności kafelków i ich dodawanie/usuwanie jest dostępne również w ustawieniach aplikacji IKO.

Międzybankowe, natychmiastowe przelewy na telefon z systemem BLIK

Do tej pory klienci będący użytkownikami aplikacji IKO mogli zlecać przelewy na numer telefonu bez podawania numeru rachunku do innych użytkowników aplikacji IKO. W przypadku, gdy odbiorca nie posiadał takiej aplikacji, bank wysyłał w imieniu klienta link do aplikacji IKO z informacją o oczekującym przelewie.

Teraz przelewy z aplikacji IKO na numer telefonu można wykonywać również do klientów innych banków, które oferują aplikację obsługującą międzybankowe przelewy na telefon BLIK. Banki obsługujące przelewy na telefon w systemie BLIK to oprócz PKO Banku Polskiego (Inteligo) także: Bank Millennium, BZWBK, ING Bank Śląski i mBank.

Zlecanie przelewów na numer telefonu jest proste i nie wymaga żadnych modyfikacji w ustawieniach aplikacji IKO. Jednak aby odebrać przelew na numer telefonu należy najpierw zarejestrować numer telefonu, który jest powiązany z Twoją aplikacją IKO, jako domyślny numer do odbierania przelewów w bazie powiązań BLIK. Jest to spowodowane tym, że możesz korzystać również z innych aplikacji bankowych na jednym telefonie i przy nadawaniu przelewu na telefon musi zostać sprawdzone, na jakie konto należy wysłać przelew. Rejestracja jest prosta:

 1. Po zalogowaniu do aplikacji IKO kliknij przycisk „Aktywuj” w boksie „Aktywuj międzybankoweprzelewy na telefon”.

 

 2. Przyporządkuj aplikację IKO i numer telefonu do odbierania przelewów na telefon na aplikacji IKO.

 

 3. Zatwierdź zmiany podając PIN do aplikacji.

PKO Bank Polski udostępnia tę usługę wszystkim klientom bez pobierania dodatkowych opłat do dnia 31 grudnia 2016 r. włącznie.

Odbieranie przekazów pieniężnych Western Union

Klienci posiadający telefony z systemami Android i Windows Phone mogą w końcu odbierać przekazy pieniężne Western Union na swoich aplikacjach IKO. Dotychczas funkcja była dostępna jedynie dla posiadaczy telefonów z system iOS.

Więcej o aplikacji mobilnej IKO