2015-02-26

Korzystając z bankowości elektronicznej, pamiętaj o kluczowych zasadach bezpieczeństwa.

  1. Logują się do serwisu przez stronę pkobp.pl wybierając przycisk „Zaloguj się”
  2. Upewnij się, że adres internetowy banku jest poprawny:
    -
    https://www.ipko.pl/nowe/ - nowy serwis iPKO,
    - https://www.ipko.pl/ - dotychczasowy serwis iPKO
    - https://m.ipko.pl/smart lub https://m.ipko.pl/pda - serwisy mobilne iPKO
    - https://ipkonet.pl - serwis iPKONET  
  3. Sprawdź czy połączenie jest szyfrowana (ikona kłódki w oknie przeglądarki) oraz poprawność certyfikatu po kliknięciu na kłódkę.
  4. Pamiętaj, że podawanie kodu jednorazowego jest konieczne tylko w sytuacjach, gdy
    - wykonujesz w serwisie bankowości elektronicznej lub u konsultanta kluczowe dyspozycje: np. zlecanie przelewu, zmiana danych osobowych, modyfikacja zlecenia stałego, aktywacja lub zmiana narzędzia autoryzacji
    - logując się do systemu iPKONET

    System nie prosi o podanie kodu jednorazowego podczas logowania do iPKO, zaraz po zalogowaniu lub przeglądania historii Twojego rachunku.

  5. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie bankowości elektronicznej kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji.

  6. Pamiętaj, że system nigdy nie poprosi o podanie kilku kodów z karty kodów jednocześnie. Jeden kod jednorazowy służy do potwierdzenia jednej dyspozycji. Wyjątkiem jest tylko konieczność użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany nowego narzędzia autoryzacji.

  7. Pamiętaj o częstej aktualizacji oprogramowania, systemu operacyjnego i przeglądarek internetowych.

  8. Nie odpowiadaj na wiadomości e-mailowe, których autorzy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie Twoich danych osobowych, informacji dotyczących numeru konta, karty kredytowej czy kodów jednorazowych.