2011-04-18

PKO Bank Polski wraz z Inteligo Financial Services znalazł się w półfinale konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2010” za wspieranie programu Polskie Sztuczne Serce. O tym, do kogo ostatecznie trafi nagroda, zadecydują Internauci. Zachęcamy do głosowania! PKO Bank Polski od lat aktywnie angażuje się w działania społeczne. Wyrazem tego jest wspieranie, wraz z Inteligo Financial Services, programu Polskie Sztuczne Serce, prowadzonego przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi. W 2010 roku, dzięki przekazanym funduszom, skonstruowano m.in. nowy typ pozaustrojowego sztucznego serca, który w połączeniu ze sterownikiem nowej generacji stanowi system „Religa Ext”, eksperymentalnie użyty już w polskich klinikach kardiochirurgicznych. Dalsze środki pozwolą na kontynuację tych działań oraz wsparcie rozpoczętych w 2008 roku prac nad protezą sztucznego serca dla dzieci pod nazwą „Religa PED”. Jeśli doceniają Państwo zaangażowanie Banku w tę inicjatywę – zachęcamy do głosowania w konkursie! Wystarczy wejść na stronę dobroczyncaroku.pl lub profil Dobroczyńca Roku na Facebooku i oddać głos w kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową. Duża firma”. Głosowanie trwa do 30 kwietnia 2011 roku.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za rok 2010 był najwyższy w całym sektorze i wyniósł 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.