2013-08-19

Na 311 stacjach paliw Shell w całej Polsce można już płacić za paliwo i inne zakupy telefonem z aplikacją IKO. To pierwsza duża sieć paliwowa akceptująca płatności mobilne PKO Banku Polskiego.

Liczba punktów, w których można zapłacić aplikacją IKO, nieustannie się powiększa – w tej chwili to już kilkadziesiąt tysięcy punktów na terenie całej Polski. Oprócz stacji Shell, jest to między innymi część hipermarketów sieci Auchan (w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Rzeszowie i Bydgoszczy), czy wybrane sklepy Piotr i Paweł (w Poznaniu, Gdańsku, Zielonej Górze, Kaliszu, Grudziądzu i Inowrocławiu). Możliwość dokonywania płatności w terminalach przy użyciu telefonu z aplikacją IKO udostępniły swoim klientom także punkty z grupy HDS Polska (Relay, Inmedio, empik cafe, 1minute, Bread & Co.)

- Każdego dnia intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci akceptującej płatności IKO, tak by telefonem można było zapłacić w jak największej liczbie miejsc za jak najszerszą paletę produktów. Shell to pierwsza duża sieć stacji paliw, która dołączyła do naszego projektu. Dzięki temu telefonem możemy już zapłacić nie tylko za zakupy, rachunek w restauracji, czy za bilet do kina, ale także za paliwo - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

- W Shell poszukujemy nowoczesnych rozwiązań, aby umożliwić naszym klientom jak najszerszy i najwygodniejszy wachlarz możliwości form płatności za produkty dostępne na stacjach. Zgodnie z ich oczekiwaniami od dzisiaj na większości naszych stacji można zapłacić telefonem zarówno za paliwa Shell V-Power Nitro+ i Shell FuelSave, czy też za inne produkty dostępne sklepie, jak chociażby smaczne przekąski Deli2Go - dodaje Paweł Odrzywołek, Dyrektor Sieci Stacji Paliw, Członek Zarządu Shell Polska.

Użytkownicy IKO mogą także wypłacać telefonem gotówkę z większości bankomatów sieci PKO Banku Polskiego, która liczy już ponad 3000 urządzeń. Oznacza to, że w 700 polskich miejscowościach klienci Banku mogą wypłacać gotówkę bez prowizji, używając zarówno karty płatniczej, jak i telefonu.

Punkty umożliwiające dokonywanie płatności IKO są obsługiwane przez spółkę eService, należącą do Grupy PKO Banku Polskiego. Najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji, lub na stronie internetowej www.pkobp.pl/poi.

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją przy pomocy bankowości internetowej. Aplikację można pobrać ze sklepów Apple AppStore i Google Play, zaś posiadacze telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także urządzeń umożliwiających instalację aplikacji w języku Java, mogą zamówić IKO w serwisie iPKO.