2013-12-27

W niespełna 10 miesięcy IKO zyskało 100 tysięcy użytkowników, którzy dokonali swoimi telefonami łącznie ponad 250 tysięcy transakcji na kwotę 66 milionów złotych.

Płatności mobilne IKO wystartowały 7 marca 2013 roku i były wówczas dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych. Od tego czasu IKO znacząco się rozwinęło – do systemów, na których działa aplikacja dołączyły kolejne (m.in. Windows Phone), a z aplikacji mogą korzystać klienci Inteligo, osoby nieposiadające konta (portmonetka IKO) oraz klienci prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub wykonujący wolny zawód.

W ciągu 10 miesięcy znacząco powiększyła się również sieć akceptacji. Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 65 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Telefonem z IKO można płacić między innymi w takich sieciach jak Auchan, Shell, Rossmann, Empik, McDonalds, Multikino, Media Expert i wiele innych.

Oprócz punktów handlowo-usługowych, telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Użytkownicy IKO mogli w 2013 roku skorzystać również z wielu promocji, które PKO Bank Polski organizował wspólnie m.in. z McDonalds, Tatuum, Shell, Feu Vert czy Teatrem Imka.