2014-04-16

PKO Bank Polski udostępnił przedpłacone karty dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO Junior. Najmłodsi mogą teraz wygodnie i bezpiecznie dysponować swoimi oszczędnościami bez konieczności posługiwania się gotówką. Jest to pierwszy tego typu produkt bankowy w Polsce, a także jeden z nielicznych na świecie.

Karta została przygotowana z myślą o dzieciach, które nie ukończyły 13 lat, jednak jej posiadaczem jest zawsze osoba dorosła. Rodzic może przekazać kartę w użytkowanie swojemu dziecku, ale może także sam jej używać.

W ramach oferty PKO Junior Bank udostępnił przedpłaconą kartę PKO Junior w formie klasycznego plastiku umożliwiającego dokonywanie płatności na całym świecie w punktach akceptujących płatności kartami VISA, w Internecie oraz wypłaty z bankomatów. W ponad 3 tysiącach bankomatów należących do PKO Banku Polskiego, bankomaty automatycznie rozpoznają kartę PKO Junior, wyświetlając ekrany dostosowane do wieku dzieci, zarówno pod względem wyglądu, jak i języka.

- Udostępniamy naszym najmłodszym klientom łatwe i wygodne narzędzie płatnicze dostosowane do ich potrzeb, umożliwiając im dokonywanie transakcji bezgotówkowych. Jesteśmy przekonani, że nowoczesne, kolorowe i dopasowane do gustu dzieci grafiki i wzory, spotkają się z ich uznaniem – mówi Ewa Grabarczyk, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych w PKO Banku Polskim.

W kolejnych miesiącach oferta PKO Junior zostanie uzupełniona o:

  • Naklejkę zbliżeniową PKO Junior do płatności zbliżeniowych na całym świecie w punktach akceptujących płatności kartami VISA, z dodatkową kartą umożliwiającą transakcje w Internecie; jest to pierwsza w Polsce naklejka zbliżeniowa VISA,
  • Śmigacz PKO Junior, czyli gadżet do płacenia zbliżeniowo na całym świecie w punktach akceptujących płatności kartami MasterCard, z dodatkową kartą do transakcji w Internecie.

Wszystkie trzy rodzaje kart i gadżetów przedpłaconych mogą być używane przez dzieci zarówno w kraju, jak i za granicą, a rodzice - poprzez Aplikację Rodzica w serwisie transakcyjnym iPKO - mają pełny wgląd w płatności dokonywane przez ich dziecko, kontrolują stan środków na karcie, decydują o ich uzupełnianiu, mogą również zarządzać limitami dziennych i miesięcznych wydatków.

- Po niespełna 10 miesiącach funkcjonowania oferty na rynku, z PKO Junior bankuje już 100 tysięcy dzieci poniżej 13. roku życia, które korzystają ze swojego pierwszego internetowego konta bankowego, ucząc się zarządzać swoim mini-budżetem. Dzięki uzupełnieniu oferty PKO Junior o karty przedpłacone, oddajemy do dyspozycji dzieci pełnowymiarową, bezpieczną ofertę bankową dostosowaną do ich potrzeb, a rodzicom innowacyjne narzędzie do edukacji finansowej ich pociech – podkreśla Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

PKO Junior to jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. W ramach oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą poprzez swoje osobiste konta internetowe otrzymywać kieszonkowe, inicjować przelewy, doładowywać telefon komórkowy, oszczędzać na określone cele czy podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Od dziś mogą także dokonywać transakcji bezgotówkowych przedpłaconymi kartami PKO Junior w sklepach, w Internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. W ten sposób dziecko uczy się pod nadzorem rodzica świadomie zarządzać budżetem, oszczędzać oraz zdobywa praktyczną umiejętność obsługi konta bankowego.

Wszystkie funkcjonalności serwisu oraz kart PKO Junior powiązane są z Aplikacją Rodzica w serwisie bankowości internetowej iPKO, poprzez którą rodzic ma pełny wgląd w rachunek PKO Konto Dziecka oraz rachunek techniczny karty.

Więcej informacji o PKO Junior można uzyskać na stronie internetowej Banku www.pkobp.pl/junior, w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, a także pod numerami Infolinii 801 302 302 lub 81 535 65 65.

Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego


Komentarz audio eksperta PKO Banku Polskiego

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku za 2013 rok wyniósł 3,2 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.