2010-11-04

Innowacyjność w bankowości to nie tylko nowoczesne produkty i systemy transakcyjne, ale również umiejętność korzystania z nowych technologii w komunikacji z otoczeniem. Realizując strategię szerokiego otwarcia na Internet, PKO Bank Polski uruchomił wirtualne biuro prasowe, które ma stać się centrum informacyjnym dla dziennikarzy i za ich pośrednictwem również dla klientów.
Wirtualne biuro prasowe, które dostępne jest pod adresem http://media.pkobp.pl, wyznacza nowy standard w polityce komunikacyjnej PKO Banku Polskiego. Od teraz dziennikarze i klienci mogą w prosty sposób zapoznać się nie tylko z komunikatami prasowymi z ostatnich lat, ale również z ciekawymi materiałami analitycznymi i multimedialnymi tworzonymi w różnych działach Banku. Na odrębnych podstronach wyeksponowane zostały ostatnie raporty finansowe PKO Banku Polskiego (zarówno skonsolidowane, jak i jednostkowe) oraz wydawany przez Bank „Poradnik Bankowy”. Szybki dostęp do podstawowych informacji na temat Banku umożliwia natomiast strona „PKO Bank Polski w liczbach”, na której znajdują się między innymi dane o zysku Banku, liczbie oddziałów czy liczbie otwartych w Banku rachunków osobistych. Dotarcie do interesujących komunikatów, raportów, materiałów analitycznych i multimediów ułatwia przejrzyste menu oraz sprawna wyszukiwarka. - Chcieliśmy, żeby dziennikarz wchodzący na stronę wirtualnego biura prasowego mógł w jednym miejscu zdobyć wszystkie potrzebne informacje na temat Banku, jego produktów i podejmowanych przez niego działań. Udostępnienie w wirtualnym biurze prasowym materiałów analitycznych i wydawnictw takich jak „Poradnik Bankowy” powinno dostarczyć dziennikarzom dodatkowej inspiracji w pisaniu artykułów na tematy finansowe – mówi Elżbieta Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.
Wirtualne biuro prasowe umożliwia rejestrację, której główną zaletą jest możliwość skonfigurowania przez dziennikarza kategorii i formy komunikatów prasowych, które będą do niego trafiały. Rejestracja pozwala też na zapoznanie się z niektórymi materiałami niedostępnymi dla niezalogowanych użytkowników. Podane w trakcie rejestracji dane kontaktowe dziennikarz może w każdej chwili uaktualnić, aby w przypadku zmiany adresu e-mail czy numeru telefonu nie stracić możliwości kontaktu z zespołem prasowym PKO Banku Polskiego. Warto przy tym podkreślić, że do rejestracji dziennikarz nie musi używać tradycyjnego formularza. Użytkownicy Facebooka, Google i Wirtualnej Polski mogą zarejestrować się poprzez prostą synchronizację kont na wspomnianych serwisach z wirtualnym biurem prasowym.
Dopełnieniem projektu wirtualnego biura prasowego w zakresie wykorzystania nowych technologii w komunikacji Banku z otoczeniem będzie transmisja internetowa z najbliższej konferencji wynikowej. Umożliwi ona każdej osobie posiadającej dostęp do Internetu śledzenie w czasie rzeczywistym konferencji, podczas której zostaną ogłoszone wyniki finansowe PKO Banku Polskiego po III kwartale 2010 roku. Specjalna internetowa strona transmisyjna http://infoengine.pl/pkobp/ umożliwi również zapoznanie się z prezentacją pokazywaną w trakcie konferencji i zadawanie internautom pytań do Prezesa Zbigniewa Jagiełło i członków Zarządu. - Zdecydowaliśmy się na transmisję internetową konferencji wynikowej, ponieważ chcemy, aby jak najszersze grono osób mogło zapoznać się z sytuacją finansową największego polskiego banku. Należy to traktować również jako realizację naszych obowiązków informacyjnych wynikających z faktu, że jesteśmy spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – mówi Elżbieta Anders.
Konferencja wynikowa PKO Banku Polskiego, z której zostanie przeprowadzona transmisja, odbędzie się 4 listopada o godzinie 11.30. W tym samym dniu po konferencji o godzinie 16.30 Prezes Zbigniew Jagiełło udzieli dziennikarzom kanału TVN CNBC Biznes pierwszego w historii wywiadu na żywo z nowego studia telewizyjnego w siedzibie PKO Banku Polskiego

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych hipotek komercyjnych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Według doradców finansowych Open Finance zajął 1. miejsce w ocenie jakościowej kredytów w złotych i w euro. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu Top Marka według magazynu „Press”. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym – specjaliści z magazynu „The Banker" wycenili jej wartość na miliard dolarów.