2011-10-04

Znamy zwycięzców tegorocznej edycji konkursu na najlepszą kronikę Szkolnych Kas Oszczędności. Nagrodę główną w wysokości 30 tysięcy złotych otrzyma Zespół Placówek Oświatowych, Szkoła Podstawowa w Chociwlu. Laureatami drugiego miejsca są uczniowie ze szkoły w Koźli (filia Zespołu Szkół w Świdnicy). Na najniższym stopniu podium uplasowali się gimnazjaliści z Pińczowa. Coroczny konkurs jest wieloletnią tradycją Szkolnych Kas Oszczędności. Szkoły, które stają do rywalizacji, dokumentują w kronikach swoją działalność w oszczędzaniu pieniędzy, czasu, energii oraz surowców wtórnych. Wyróżniane są te placówki, które w programie SKO wykazały się największą aktywnością i pomysłowością. W edycji 2010/2011 do konkursu przystąpiło blisko 800 szkół z całego kraju. W czerwcu został zamknięty etap regionalny, w którym nagrodzono łącznie 254 placówki. 12 najlepszych kronik, po jednej z każdego regionu, zakwalifikowało się do finału ogólnopolskiego. Zakończona właśnie edycja jest pierwszą w historii konkursu, w której głosowanie zostało przeniesione do Internetu. Finałowe kroniki zostały po raz pierwszy poddane ocenie tak licznego jury. Ogromna rzesza internautów oddawała swoje głosy na stronie http://www.sko.edu.pl oraz poprzez wysłanie sms. - Taka forma głosowania jest jaskółką zmian, przez jakie przechodzi obecnie SKO. Chcemy, aby sposób działania Szkolnych Kas Oszczędności odpowiadał wymaganiom i potrzebom współczesnych uczniów, dla których Internet jest naturalnym narzędziem używanym w codziennym życiu. Zwycięskie szkoły mogą być naprawdę dumne z efektów swojej pracy, ponieważ zostały one docenione przez bardzo liczne jury. Dzięki temu, że 12 finałowych kronik zostało zamieszczonych na ogólnie dostępnej platformie, szkoły zyskały większą popularność, co stanowi formę tak potrzebnej w szkolnictwie promocji i z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Serdecznie gratulujemy zwycięstwa i mamy nadzieję na spotkania w kolejnych edycjach konkursu – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego. Regulamin, zgodnie z którym prowadzona jest rywalizacja, jest systematycznie modyfikowany, aby maksymalnie uatrakcyjnić zmagania szkół. W tym roku szkolnym największą zmianą jest rozdzielenie konkursu na dwie grupy uczestników: szkoły podstawowe (dzieci w wieku 6-13 lat) oraz szkoły ponadpodstawowe i drużyny harcerskie (młodzież 13-16 lat). Zmiany w regulaminie umożliwiły także przyznanie większej ilości nagród w etapie regionalnym. Modyfikacji uległy kryteria oceny nadsyłanych prac, zarówno na etapie regionalnym, jak i krajowym. Dodatkowo przyznana zostanie także Nagroda Internautów – 10 000 zł. Nowy regulamin Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności jest dostępny pod adresem http://www.pkobp.pl/index.php/id=konkurs_sk/section=stud

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.