2016-02-16
  • Konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService wygrało przetarg na obsługę kart płatniczych w placówkach Poczty Polskiej
  • W ramach długoterminowej współpracy nastąpi instalacja 8,5 tysiąca terminali płatniczych (POS)  w całej sieci Poczty, na których - poza akceptacją kart - dostępne będą usługi wypłaty gotówki oraz doładowań telefonów komórkowych
  • Klienci Poczty Polskiej jeszcze w 2016 roku uzyskają możliwość płatności kartą za usługi Poczty takie jak opłaty rachunków czy przesyłki paczek.

Realizacja projektu instalacji terminali płatniczych w sieci placówek Poczty Polskiej będzie mieć istotny wpływ na dalszy rozwój rynku płatności bezgotówkowych w Polsce, otwierając nowe możliwości oferowania usług dodanych do płatności kartowych i mobilnych.

- Rozwój bankowości elektronicznej i płatności bezgotówkowych to priorytety strategiczne PKO Banku Polskiego w ostatnich latach. Są to usługi tańsze niż tradycyjne oraz umożliwiają większą wygodę i wzrost satysfakcji klientów. Chcemy być nadal jednym z wiodących innowatorów w tym zakresie na rynku europejskim  – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Celem rozstrzygniętego przetargu jest uruchomienie akceptacji kart płatniczych w całej sieci urzędów pocztowych. Akceptacja kart będzie dokonywana poprzez sieć ponad 8,5 tysiąca terminali POS zainstalowanych w urzędach pocztowych. Umożliwią one płatności kartami zarówno za usługi pocztowe (np. wysłanie paczki), jaki i towary sprzedawane w urzędach pocztowych (np. znaczki pocztowe czy koperty). W terminalach będą również obsługiwane wypłaty gotówki z kart płatniczych oraz możliwy będzie zakup doładowań telefonów komórkowych.

- Decyzja o obsłudze płatności bezgotówkowych jest przełomem i dużym udogodnieniem dla klientów Poczty Polskiej. Dla eService wygrana jest ogromnym sukcesem – możliwość świadczenia usług dla Poczty Polskiej jest dla nas dużym wyróżnieniem i z pewnością będzie miała znaczący wpływ na umocnienie pozycji Spółki na rynku płatności bezgotówkowych. – komentuje Marek Paradowski, Prezes eService.

PKO Bank Polski współpracuje długoterminowo z Pocztą Polską w wielu obszarach, w tym usługach logistycznych i obsłudze bankowej. Poczta i Bank są także akcjonariuszami Banku Pocztowego. W 2015 roku Poczta Polska i PKO Bank Polski podjęli decyzję o podniesieniu kapitału Banku Pocztowego o kwotę 60 mln zł w celu zapewnienia mu możliwości stabilnego rozwoju.

eService, Spółka z Grupy PKO Banku Polskiego, aktualnie posiada blisko 40 procentowy udział w rynku akceptacji kart i jest niekwestionowanym liderem w Polsce. Wiodącą pozycję umacnia sieć prawie 130 tysięcy terminali, w tym największa sieć terminali umożliwiających płatności bezstykowe. Liczba przetworzonych transakcji bezgotówkowych plasuje eService na pierwszym miejscu wśród agentów rozliczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2014 roku spółka jest obecna w Czechach i na Słowacji, a od 2015 również na Węgrzech oraz na Gibraltarze. W ramach joint-venture PKO Bank Polski posiada 34% udziałów a EVO Payments International 66% udziałów w spółce eService.