2010-11-09

Klientom oczekującym ponadprzeciętnej stopy zwrotu bez straty czasu na samodzielne szukanie rozwiązań inwestycyjnych, PKO Bank Polski oferuje Złotą Inwestycję, lokatę strukturyzowaną opartą o notowania złota. Produkt zapewnia 100 proc. udział we wzroście ceny tego szlachetnego kruszcu, przy pełnej ochronie zainwestowanego kapitału.
Złota Inwestycja jest produktem o stosunkowo prostej konstrukcji, opartym o powszechnie znane aktywo, jakim jest złoto. Zapewnia 100 proc. udział we wzroście ceny kruszcu po 2 latach od rozpoczęcia inwestycji, pod warunkiem, że jego cena w okresie 2 lat nigdy nie będzie równa bądź nie przekroczy bariery 160 proc. początkowej wartości. Jeśli cena złota w jakimkolwiek momencie inwestycji przekroczy tę barierę, klient otrzyma kupon w wysokości 5 proc. w skali 2 lat. Jeśli cena złota na koniec okresu obserwacji będzie równa lub niższa od jej początkowej wartości, a bariera nie zostanie dotknięta, klient otrzyma zwrot zainwestowanego kapitału. Cena złota rozumiana jest jako fixing indeksu The London Gold Market Fixing Limited PM, którego poziomy dostępne są na stronie internetowej www.goldfixing.com. – W ciągu ostatniego półrocza PKO Bank Polski stał się bardziej aktywny na rynku produktów strukturyzowanych. Zgodnie z zapowiedziami konsekwentnie wzbogacamy ofertę o kolejne atrakcyjne lokaty i polisy. Dodatkowo nasza strategia rozwoju „struktur” zakłada produkty o przejrzystej konstrukcji, oparte o znane aktywa, co sprawia, że zainteresowanie nimi wśród naszych klientów wzrasta – podkreśla Adam Frankowski, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych. Lokata jest produktem stosunkowo łatwo dostępnym – minimalna wpłata wynosi 5 tys. zł. Z oferty skorzystać można do 3 grudnia 2010 r. Środki w okresie subskrypcji są oprocentowane - 2 proc. w skali roku. Ponadto wysokość bariery zostanie ostatecznie ustalona po zakończeniu okresu subskrypcji. Oczekiwana wartość bariery wynosi 160%. Może ulec ona zmianie, jednak jej wartość nie będzie niższa niż 150%. Złota Inwestycja jest kolejnym po dwóch polisach WIG 20 i Złocie Teksasu – polisie opartej o cenę ropy naftowej WTI oraz lokacie strukturyzowanej EUR/PLN – produktem strukturyzowanym w ofercie PKO Banku Polskiego. Więcej informacji na temat produktu i ryzyka związanego z inwestowaniem znajduje się na stronie www.pkobp.pl.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych hipotek komercyjnych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Według doradców finansowych Open Finance zajął 1. miejsce w ocenie jakościowej kredytów w złotych i w euro. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu Top Marka według magazynu „Press”. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym – specjaliści z magazynu „The Banker" wycenili jej wartość na miliard dolarów.