2015-06-16

PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek tygodnika „Wprost”. Rynkowa wartość firmy została wyceniona na 46,6 mld złotych. Samo logo Banku, biorąc pod uwagę średnie wyceny marek dla instytucji finansowych, może być warte nawet 5 mld złotych.

Tygodnik „Wprost” opublikował ranking 200 Największych Polskich Firm a wraz z nim listę Najcenniejszych Polskich Marek, Polskich Ambasadorów, czyli firm aktywnie działających na rynkach globalnych oraz Polskich Gepardów – najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw. W rankingu badającym wartość brandu, PKO Bank Polski był bezkonkurencyjny. Wartość marki Banku stanowiła ponad 9 proc. wartości brandów wszystkich 200 firm pojawiających się w zestawieniu. Wartość drugiej na tej liście marki została oszacowana na 6 mld zł mniej. W rankingu głównym, w którym rozpatrywana była wysokość przychodów ze sprzedaży PKO Bank Polski, z kwotą blisko 15 mld zł, uplasował się na ósmym miejscu. 

Nagrodę „Najcenniejsza Polska Marka”, podczas uroczystej Gali Rankingów „Wprost”, odebrał Łukasz Świerżewski, p.o. Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.

Pozycja lidera w rankingu Najcenniejszych Polskich Marekwyraźnie pokazuje, że przyjęta przez Bank strategia rozwoju przynosi efekty. Bank skutecznie wyznacza kierunek zmian polskiego sektora bankowego i tworzy trendy w wielu obszarach. Realizując przedsięwzięcia ukierunkowane na osiąganie trwałych przewag konkurencyjnych, wzmacnia wizerunek marki, co pozytywnie wpływa na wzrost jego potencjału biznesowego.

PKO Bank Polski od lat jest w czołówce najbardziej wartościowych krajowych firm w wielu zestawieniach. Od 2006 roku i pierwszej edycji Rankingu Najcenniejszych Marek „Rzeczpospolitej”, uwzględniającej firmy z branży finansowej, jest najcenniejszą i najmocniejszą marką w Polsce. W 2011 roku PKO Bank Polski przeszedł rewitalizację znaku graficznego, czemu towarzyszyła kompleksowa zmiana komunikacji marketingowej. W efekcie tych działań, wraz z systematycznym rozwojem oferty, wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi i poszerzeniem kanałów dotarcia, Bank znacznie skuteczniej dociera do klientów, zwłaszcza młodych a o blisko 20 proc. zwiększył odsetek klientów do 35 roku życia.

Działania marketingowe Banku doceniają również eksperci z branży, wyróżniając Bank, za m.in.: zmianę w postrzeganiu i pozycjonowaniu marki, dobrą reklamę i promocję marki. W maju br. PKO Bank Polski został nagrodzony w konkursie na najbardziej podziwianą kreację marki bankowej i otrzymał „Lamparta 2015”. W 2014 roku marka Banku, będąca „dobrem narodowym” i godnie reprezentująca nasz kraj na arenie międzynarodowej, znalazła się w zestawieniu Brief „25/25 lat: Marki dla Polski”.

Dla PKO Banku Polskiego kluczową kwestią w prowadzeniu biznesu w odpowiedzialny sposób jest transparentna i spójna komunikacja ze wszystkimi grupami interesariuszy. Świadczy o tym fakt, że od kilku lat Bank jest na szczycie zestawienia Top Marka, jako najczęściej i najlepiej opisywana w mediach instytucja sektora bankowego. Marka PKO jest też najlepiej znana na krajowym rynku usług finansowych. Według ubiegłorocznego raportu Millward Brown, spontanicznie wymienia ją 70 proc. badanych, a jej wspomagana znajomość wynosi aż 95 proc.