2016-08-24
  • Niemal co piąty młody Polak  w wieku 18-24 lata ma rachunek w PKO Banku Polskim.
  • O wyborze konta decydują przede wszystkim brak opłat, funkcjonalny dostęp do serwisu internetowego i nowoczesnej aplikacji mobilnej.
  • Badanie w ramach akcji „Miliony Polaków” przeprowadziła Comperia.pl przy wsparciu Związku Banków Polskich i Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych.

18 proc. ankietowanych młodych klientów ma konto w PKO Banku Polskim, co zapewnia pozycję lidera w tej grupie wiekowej. Dla osób w wieku 18-26 lat Bank oferuje PKO Konto dla Młodych – a wraz z nim m. in. brak opłat za prowadzenie rachunku, nowoczesny serwis bankowości internetowej iPKO, darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce i na świecie oraz nowoczesną aplikację mobilną IKO.

 

Jak młodzi wybierają konto

Młodym klientom polskich banków z reguły wystarcza jedno konto – tak zdeklarowało 71 proc. badanych w grupie wiekowej 18-24 lata. Czterech na dziesięciu młodych ludzi dokonuje wyboru rachunku bankowego pod wpływem rówieśników. W tej grupie konta osobiste to zwykle konta z polecenia. Głównym atrybutem, który wpływa na wybór takiego a nie innego rachunku to wysokość opłat za prowadzenie konta.

- Śledzimy na bieżąco informacje o preferencjach i oczekiwaniach klientów we wszystkich grupach wiekowych. Na ich podstawie oferta banku jest odpowiednio modyfikowana. Młodzi klienci, którzy rozpoczynają dorosłe życie oczekują odpowiednio dla nich przygotowanej oferty, która jest tania i funkcjonalna. PKO Konto dla Młodych, które specjalnie adresujemy do tego segmentu, zostało dokładnie tak pomyślane – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

 

Bankowość on-line i mobilna

Funkcjonalny dostęp do serwisu internetowego, umożliwiającego obsługę rachunku i podobnie nowoczesnej aplikacji mobilnej są czynnikami, które po kryterium opłat wpływają na wybór konta. PKO Bank Polski w tym zakresie utrzymuje pozycję lidera. Strona internetowa banku jest dostępna w systemie RWD, dzięki czemu dostosowuje się do urządzenia z którego korzysta klient. Aplikacja IKO pozwala na szybki dostęp do swojego konta z poziomu telefonu, daje możliwość wygodnych płatności internetowych z wykorzystaniem kodu BLIK. W drugim kwartale 2016 roku do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się aż 1,7 mln klientów. Są to zarówno klienci korzystający z IKO, jak również logujący się do pełnego serwisu iPKO czy jego wersji lite.

Autorzy badania słusznie zauważają, że młodzi to potencjalnie lojalna grupa klientów. PKO Bank Polski docenia postawę i potencjał swych klientów budując relacje od początku ich drogi życiowej aż do wejścia w dorosłe życie. Dla najmłodszych klientów – od 0 do 13 lat – od trzech lat w Bank oferuje PKO Junior, kolejny etap to PKO Konto Pierwsze i następny – właśnie PKO Konto dla Młodych.

Akcja „Milion Polaków” została przeprowadzona przez porównywarkę Comperia.pl oraz Związek Banków Polskich przy wsparciu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych. Organizatorzy akcji postawili sobie za cel uzyskanie informacji, które staną się przewodnikiem dla banków przy opracowywaniu ofert dla klientów. Wyniki przeprowadzonego w ramach akcji badania pokazały, na które elementy klienci są najbardziej wrażliwi przy wyborze oferty kont osobistych. W badaniu przeprowadzanym od 5 maja do 5 lipca wzięło udział ponad 22 tys. internautów.