2016-03-31
  • Na koniec ub. roku było ponad 5,7 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej
  • Co czwarty z nich to klient PKO Banku Polskiego – łącznie to ponad 1,3 mln użytkowników korzystających z usług bankowych za pomocą urządzeń mobilnych
  • Bank systematycznie rozwija aplikacje IKO – już wkrótce pojawią się nowe funkcje: przelewy na telefon dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie dzięki Touch ID

Najnowszy raport opublikowany przez portal prnews.pl pokazuje, że w ciągu roku przybyło ponad dwa miliony aktywnych użytkowników bankowości mobilnej – na koniec 2015 roku było ich ponad 5,7 mln. Najwięcej – ponad 1,3 mln - korzysta z usług PKO Banku Polskiego, lidera na rynku bankowym. To w dużej mierze zasługa rozwijanej systematycznie przez bank aplikacji mobilnej IKO.

- Pracujemy systematycznie nad unowocześnianiem naszej oferty i zachęceniem klientów do korzystania z bankowości mobilnej. Pozycja lidera na rynku mobilizuje nas również do tego, by być liderem we wdrażaniu najnowocześniejszych rozwiązań, takich jak na przykład aplikacja Junior – mówi Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

W najbliższych dniach bank planuje wzbogacić aplikację IKO o nowości: przelewy na telefon dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach oraz logowanie dzięki Touch ID (dla klientów korzystających z IKO na platformie iOS). Planowane jest również wprowadzenie rozwiązań pozwalających klientom na personalizację aplikacji i dopasowanie jej indywidualnie do swoich potrzeb. Trwają również przygotowania do udostepnienia klientom aplikacji mobilnej Junior. Osoby korzystające z oferty banku dla najmłodszych – dzieci poniżej 13. roku życia -  będą mogły już wkrótce znaleźć rozwiązania znane im do tej pory z ekranu komputerowego monitora na wyświetlaczu telefonu.

Obecnie z IKO korzysta ponad 550 tys. użytkowników, 67 tys. aktywowało na swoich telefonach usługę mobilnych płatności zbliżeniowych HCE udostępnioną w styczniu br. Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 6,5 mln operacji, a w samym czwartym kwartale 2015 roku założyli blisko 20 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje IKO to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

Zgodnie z założeniami portalu prnews.pl, aktywny użytkownik to taki, który przynajmniej raz w miesiącu loguje się do swojego banku z poziomu urządzenia mobilnego. Wśród 1,3 mln takich użytkowników w PKO Banku Polskim są zarówno osoby korzystające z IKO, jak również logujące się do pełnego serwisu iPKO czy jego wersji lite.