2012-02-24

PKO Bank Polski dostosował kolejne bankomaty do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. W sieci Banku obecnie znajduje się już 78 urządzeń umożliwiających odsłuchiwanie komunikatów głosowych związanych z prowadzonymi operacjami oraz oznaczonych napisami w alfabecie Braille’a. Bankomaty dla osób niewidomych i słabowidzących wyposażone są w gniazdo słuchawkowe z regulacją głośności oraz oprogramowanie do przekazywania komunikatów głosowych opisujących przebieg operacji i sposób jej obsługi przy użyciu klawiatury. Napisy w alfabecie Braille'a są umieszczone na klawiszach funkcyjnych przy klawiaturze, a także przy czytniku, drukarce potwierdzeń i w miejscu odbioru gotówki. Po podłączeniu słuchawek do gniazda słuchawkowego osoba korzystająca z bankomatu słyszy komunikaty głosowe, które ułatwiają jej obsługę urządzenia. Blokowane są równocześnie standardowe ekrany, jakie są wyświetlane przy realizacji transakcji, poprzez wygaszenie ekranu lub wyświetlenie grafiki z logo PKO Banku Polskiego. Takie rozwiązanie sprawia, że osoby postronne nie widzą, jaką operację realizuje klient korzystający w danej chwili z bankomatu, zapewniając osobom niewidomym i słabo widzącym większą dyskrecję i poczucie bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy słuchawki nie są włożone do gniazda, bankomaty działają w standardowej funkcjonalności dla wszystkich klientów. - PKO Bank Polski stara się systematycznie poprawiać dostępność swoich usług dla wszystkich klientów. Liczymy, iż udostępnienie większej liczby bankomatów z dodatkowymi funkcjami umożliwi osobom niewidomym i słabowidzącym swobodniejszy dostęp do gotówki. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie dotyczące funkcjonowania naszych urządzeń. Zamierzamy sukcesywnie zwiększać sieć bankomatów dostosowanych do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących - mówi Paweł Kozłowski, Dyrektor Departamentu Sieci PKO Banku Polskiego. Oprócz standardowej funkcjonalności, zapewniającej obsługę w języku polskim, jaką jest wypłata gotówki, transakcja audio umożliwia dokonanie zmiany PIN-u na karcie (dotyczy to kart MasterCard wydanych przez bank, który umożliwia tę transakcję) oraz aktywacji kart kredytowych wydanych przez PKO Bank Polski. Wartości możliwe do wypłaty w bankomacie to kwoty 50, 100, 150, 200, 300, 400, 500 zł lub inna kwota wybrana przez klienta w nominałach od 20 do 200 zł (w zależności od lokalizacji bankomatu). *** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,8 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.