2011-11-15

Każdy może znaleźć coś dla siebie: miłośnik podróży, sportów, zwierząt czy przyrody. PKO Bank Polski przygotował galerię 18 wyjątkowych kart debetowych dla swoich klientów. Od 15 listopada br. każdy klient, który chce mieć kartę zaprojektowaną z myślą o jego indywidualnych upodobaniach, ma taką możliwość. PKO Bank Polski wprowadza galerię kart, a do wyboru 18 różnych wizerunków. Wystarczy wybrać jeden z nich – dostępne są zarówno w oddziałach Banku, jak i na stronie internetowej www.pkobp.pl. Wszystkie formalności związane z wydaniem karty należy załatwić w oddziale Banku, a koszt to jedyne 9,90 zł. Na koniec września 2011 roku w portfelach klientów PKO Banku Polskiego znajdowało się ponad 6 mln kart debetowych. Są one wydawane standardowo właścicielom rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, a ich otrzymanie jest bezpłatne. Karta debetowa umożliwia dokonywanie płatności, w tym także zbliżeniowych, wypłatę gotówki w bankomatach i oddziałach Banku, a także w kasach sklepów, przy wykorzystaniu usługi Visa Cash back. Pozwala także na płacenie za zakupy w Internecie – ta funkcja możliwa jest kartami wydawanymi do rachunków z nowej oferty Banku. Operacje przy użyciu karty mogą być dokonywane do wysokości dziennych limitów - z uwzględnieniem wolnych środków na rachunku. Równolegle z wprowadzeniem przez Bank galerii zmienione zostały wizerunki standardowe kart wydawanych do ośmiu rachunków z nowej oferty. Obecnie każdy rodzaj rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego posiada swój odrębny identyfikujący go wizerunek karty debetowej.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. W ostatnim czasie Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Ponadto Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.