2012-06-01

Szkolne Kasy Oszczędności, rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy Konto Pierwsze, programy edukacyjne w radiu i wydawnictwa skierowane do najmłodszych. Działania PKO Banku Polskiego skierowane do dzieci mają charakter edukacyjny, wiążą się też z produktami finansowymi skonstruowanymi specjalnie z myślą o nich. Sposobem na oszczędzanie dla zabezpieczenia przyszłości najmłodszych mogą być Osobiste Programy Inwestycyjne (OPI) oferowane przez PKO TFI. To możliwość długoterminowego pomnażania pieniędzy przez rodziców z myślą np. o sfinansowaniu przyszłej edukacji czy na wkład własny do kredytu hipotecznego dziecka. Do wyboru są cztery warianty oszczędzania o różnym czasie trwania i sposobie inwestowania. OPI, wyróżnione jako najlepsze na rynku przez ośrodek badawczy Analizy Online, cechują niskie opłaty manipulacyjne, brak opłaty za przeniesienie środków pomiędzy subfunduszami, a także możliwość wcześniejszego wycofania pieniędzy bez dodatkowych opłat. PKO Bank Polski poprzez program Szkolnych Kas Oszczędności uczy też oszczędzania najmłodszych. Niemal dwa tysiące szkół uczestniczy obecnie w programie SKO. Program nieustannie zmienia się i unowocześnia. Dzieci i nauczyciele mają możliwość korzystania z serwisu internetowego SKO, który daje im m.in. możliwość bieżącego śledzenia stanu środków na koncie oraz oszczędzanie na konkretne cele w ramach zakładanych skarbonek. Edukowanie dzieci z zakresu podstaw ekonomii i finansów oraz wyrobienie w nich nawyku świadomego oszczędzania odbywa się również przez zabawę. Już za kilka dni poznamy zwycięzców etapu regionalnego konkursu organizowanego w ramach SKO, którego celem jest wyróżnienie najbardziej aktywnych i pomysłowych placówek. Uczestniczy w nim 537 szkół. Laureaci otrzymają nagrodę – 3 tys. złotych każda i zakwalifikowani zostaną do etapu krajowego. Listę zwycięskich szkół poznamy na początku czerwca. – Polacy nie czują się pewnie, jeśli chodzi o wiedzę dotyczącą finansów. Im wcześniej więc rozpoczniemy edukację finansową dzieci, tym łatwiej w przyszłości odnajdą się w „dorosłym świecie”. Nauka oszczędzania powinna rozpocząć się jak najwcześniej. Jest to zadanie nie tylko dla rodziców, ale również dla szkoły. Trzeba pamiętać, że kiedy dorośnie, wzrosną jego potrzeby. Dlatego tak ważne jest wpojenie mu nawyku odkładania pieniędzy, kiedy traktuje to jeszcze jako dobrą zabawę – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego. Oferta SKO skierowana jest dla dzieci już od 6. roku życia. Nieco starsze, w wieku 13-18 lat, mają możliwość otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego PKO Konto Pierwsze. Jego najważniejsze zalety to darmowe prowadzenie konta oraz przelewy internetowe, a także możliwość bezprowizyjnego korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie. Do tego karta debetowa z dowolnie wybranym wizerunkiem spośród 18 znajdujących się w ofercie. Wśród działań edukacyjnych skierowanych do najmłodszych są wydawnictwa. Poradnik „Przygody Kuby Pieniążka i żyrafy Lokatki, dziecięcy przewodnik po świecie pieniędzy”, od niedawna dostępny również w wersji elektronicznej (www.pkobp.pl/sko/lokatka), to barwna historyjka ucząca oszczędzania poprzez zabawę, podobnie jak poradnik "Brawo Bank". Zbliżający się Dzień Dziecka był doskonałą okazją do docenienia fanów Banku na Facebooku. Co prawda w większości są oni już pełnoletni, jednak często sami są rodzicami lub mają młodsze rodzeństwo. Właśnie do nich przede wszystkim skierowane przeprowadzone konkursy, w których nagrodami były gadżety SKO i podwójne wejściówki do Planetarium Niebo Kopernika, którego wyłącznym partnerem jest PKO Bank Polski. W pierwszej zabawie pytanie konkursowe dotyczyło filmu, w którym dzieci oszczędzające w SKO opowiadały o swoich ulubionych lekturach, w drugiej należało napisać do przedstawicieli cywilizacji pozaziemskiej krótkie zaproszenie do odwiedzenia naszej planety. Nagrody wysłane zostały do fanów jeszcze przed Dniem Dziecka, aby dotrzeć do szczęśliwych laureatów właśnie 1 czerwca. Konkursy to jednak nie wszystko – na profilu podpowiadaliśmy również, gdzie spędzić ten dzień z dziećmi i rozmawialiśmy z fanami o ich pomysłach na idealny Dzień Dziecka.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.