2011-08-22

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego znacznie rozbudował sieć sprzedaży usług maklerskich. Aktualnie są one oferowane w ponad 1000 placówek na terenie całej Polski i jest to największa sieć dystrybucji w kraju. Oprócz sieci placówek rozwijają się także kanały elektroniczne. Szybki i łatwy dostęp do oferty zapewnia profesjonalny serwis transakcyjny Superm@kler oraz usługa integracji rachunku inwestycyjnego z bankowym. Wprowadzane są również kolejne rozwiązania wspomagające inwestowanie, m.in. poprzez rozszerzenie oferty produktów analitycznych dzięki wzmocnieniu Wydziału Analiz. Aktualnie sieć sprzedaży składa się z 37 Punktów Obsługi Klienta oraz 966 Punktów Przyjmowania Zleceń, znajdujących się w oddziałach PKO Banku Polskiego. Klient może tam m.in.: otworzyć rachunek inwestycyjny powiązany ze swoim kontem osobistym, dokonać zakupu obligacji skarbowych, złożyć zapis na instrumenty finansowe w obrocie pierwotnym oraz w ramach pierwszej oferty publicznej złożyć zlecenie kupna, sprzedaży instrumentów finansowych i dyspozycję ich anulowania. W wybranych 473 Punktach Przyjmowania Zleceń z rozszerzonej sieci placówek można będzie także złożyć zlecenia maklerskie na rynku wtórnym. Oprócz sieci oddziałów dynamicznie rozwijają się także kanały elektroniczne. Wzbogacany o nowe funkcjonalności jest serwis internetowy Superm@kler. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jako jeden z niewielu oferuje połączenie rachunku maklerskiego z bankowym, które umożliwia najprostszy i najszybszy dostęp do usług maklerskich. Dzięki temu można inwestować na giełdzie bezpośrednio z konta osobistego, składać zlecenia na zakup instrumentów finansowych przy wykorzystaniu środków zgromadzonych na rachunku ROR, bez potrzeby dokonywania przelewu na rachunek maklerski. Możliwe jest również szybkie i wygodne składanie zapisów na akcje nowych emisji w ramach ofert pierwotnych, jak miało to miejsce w przypadku m. in.: PZU, GPW i JSW. Aktualnie prowadzonych jest 37,3 tys. kont zintegrowanych. Dodatkowo klienci, którzy do 30 września otworzą rachunki inwestycyjne, nie poniosą do końca tego roku opłaty za jego prowadzenie. Ponadto w ostatnim czasie wzmocniony został zespół analityczny Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego, do którego dołączyli Włodzimierz Giller, który odpowiada za analizę sektora dóbr konsumpcyjnych, Artur Iwański, analityk sektora wydobywczego oraz materiałów budowlanych, a wcześniej Stanisław Ozga, odpowiedzialny za przemysł energetyczny i sektor deweloperski. Oprócz pozyskanych analityków w dziale pracują jeszcze Monika Kalwasińska, analizująca przemysł paliwowy, chemiczny i spożywczy oraz Przemysław Smoliński, zajmujący się analizą techniczną oraz e-commerce. Pracami analityków kieruje Grzegorz Zawada, zajmujący stanowisko Zastępcy Dyrektora Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Budowa silnego zespołu analitycznego, wzrost jakości analiz i rozszerzenie spektrum monitorowanych spółek to jedno z głównych zadań związanych z rozwojem działalności DM PKO Banku Polskiego. - Z powodzeniem kontynuujemy proces dostarczania swoim klientom kolejnych rozwiązań wspomagających inwestowanie, takich jak rozbudowa sieci punktów dostępu do usług maklerskich, integracja rachunków maklerskich z ROR i poszerzanie oferty produktów analitycznych dzięki znaczącej rozbudowie Wydziału Analiz – mówi Grzegorz Zawada. Od początku swojego istnienia Dom Maklerski PKO Banku Polskiego prowadzi aktywną działalność na rynku pierwotnym. Szczególnie udany pod tym względem był rok 2010, kiedy to DM PKO Banku Polskiego był liderem pod względem wartości transakcji IPO. W tym roku klienci DM PKO Banku Polskiego mogli za jego pośrednictwem wziąć udział w 8 pierwszych ofertach publicznych, a tak znaczące rozszerzenie sieci placówek umożliwi inwestorom na terenie całego kraju łatwy i szybki dostęp do tego typu transakcji. Od początku tego roku Dom Maklerski PKO Banku Polskiego prowadzi również swój profil na Facebooku:www.facebook.com/dm.pkobp Aktualnie na stronie http://www.dm.pkobp.pl/ dostępny jest formularz ankiety Ogólnopolskiego Badania Inwestorów, organizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Dzięki badaniu powstaje profil inwestorów indywidualnych w Polsce.

***

Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych według Związku Banków Polskich, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Jako lider sektora zwyciężył w rankingu „50 największych banków w Polsce 2011” organizowanym przez miesięcznik Bank. Najwyższe na rynku wyniki finansowe zapewniły PKO Bankowi Polskiemu także pierwsze miejsce w prowadzonym przez Gazetę Finansową rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Liderowi rynku zostały również przyznane dwie nagrody w dziewiętnastej edycji rankingu „Najlepsze Banki” prowadzonego przez Gazetę Bankową we współpracy z firmą doradczą PwC. PKO Bank Polski zajął drugie miejsce w kategoriach – banki duże oraz najefektywniejszy bank. W rankingu najlepszych instytucji finansowych zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita Bank zdobył wyróżnienia w dwóch kategoriach: banki komercyjne oraz domy maklerskie. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zdobywcą tytułu Solidny Pracodawca 2010, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania w kategorii bank w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest. Wyrazem uznania dla siły wizerunkowej Banku jest także tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska przyznany przez Business Centre Club. Marka PKO Banku Polskiego jest także najdroższa na krajowym rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.