2016-03-17
  • PKO Bank Polski jako pierwszy bank wsparł obsługę programu rodzina 500 plus
  • Od 1 kwietnia posiadacze kont w PKO mogą składać wnioski o świadczenie w programie poprzez internetowe serwisy iPKO i Inteligo
  • Dla osób nieposiadających jeszcze konta Bank przygotował specjalne, bezpłatne konto. Można je zakładać od 24 marca.

1 kwietnia rusza program Rodzina 500 plus. Wnioski będzie można składać m.in. przez serwisy bankowości internetowej PKO Banku Polskiego. W wyniku porozumienia podpisanego z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej każdy posiadacz konta osobistego w PKO Banku Polskim, korzystając z internetowego serwisu transakcyjnego do konta, może złożyć wniosek nie czekając w kolejce i nie wychodząc z domu.

Oferta specjalna Banku

Dla osób, które chciałyby skorzystać z możliwości złożenia wniosku poprzez bankowość elektroniczną PKO Banku Polskiego, a nie mają konta, bank przygotował specjalną ofertę. Każdy uprawniony do świadczenia może od 24 marca założyć PKO Konto za Zero na preferencyjnych warunkach – korzystanie z konta jest bezpłatne. Warunkiem jest przekazywania świadczenia z programu rodzina 500 plus na to konto. Opcjonalna karta debetowa do konta jest bezpłatna pod warunkiem dokonania nią miesięcznych transakcji bezgotówkowych na kwotę co najmniej 200 zł. Jeżeli klient wyda w punktach handlowo-usługowych mniej niż 200 zł, zapłaci za miesięczną obsługę karty jedynie 1,9 zł. Konto można założyć w oddziałach i agencjach PKO Banku Polskiego, jak również bez wychodzenia z domu - przez internet i telefon – umowę dostarczy wówczas kurier.

W przypadku braku wpływów z tytułu świadczenia wychowawczego przez trzy kolejne miesiące, rachunek i wydane do niego karty będą prowadzone na standardowych warunkach PKO Konta za Zero – wówczas wystarczy posiadać kartę do konta i wydawać nią 300 zł miesięcznie, aby dalej nie ponosić kosztów obsługi karty i konta. Wpływ z tytułu świadczenia Bank zacznie sprawdzać dopiero od 1października ze względu na wydłużony okres składania i rozpatrywania wniosków przez gminy w tym roku.

Bank przygotowuje również produkt długoterminowego oszczędzania dla osób, które będą chciały otrzymane środki zainwestować z myślą o przyszłości swoich dzieci.

Oferta Banku dla najmłodszych

Już dziś w ofercie Banku jest kilka produktów dla najmłodszych, które pozwalają na gromadzenie środków finansowych i zarządzanie nimi. Bank prowadzi ponad 200 tys. rachunków PKO Konto Dziecka i Inteligo Konto Dziecka dla dzieci poniżej 13. roku życia. Oprocentowanie takich rachunków wynosi 2,5 proc. w skali roku do kwoty 2500 zł, oraz 0,5 proc. od nadwyżki ponad 2500 zł. Prowadzenie konta jest bezpłatne, a odsetki doliczane są co tydzień. Ważnym elementem oferty jest także specjalne konto oszczędnościowe oraz stworzony specjalnie dla dzieci interaktywny i kolorowy serwis junior.pkobp.pl (dla klientów Inteligo junior.inteligo.pl). Dzięki niemu dzieci mogą inicjować przelewy i doładowanie telefonu komórkowego (obydwie funkcje muszą zostać zaakceptowane przez rodzica w serwisie iPKO), zakładać skarbonki na różne cele czy podejmować i realizować stawiane im wyzwania. W ten sposób, pod nadzorem rodziców, uczą się świadomie i bezpiecznie zarządzać budżetem oraz oszczędzać.

Jak złożyć wniosek rodzina 500 plus w iPKO i Inteligo

Osoby posiadające już konto w banku i chcące złożyć wniosek o świadczenie 500 plus w wersji elektronicznej, znajdą formularz po zalogowaniu do serwisu iPKO lub Inteligo. Część pól po otwarciu formularza wniosku zostanie wypełniona automatycznie zgodnie z danymi posiadacza konta, np. numer PESEL, imię i nazwisko. Wnioskujący, w trakcie wypełniania wniosku na stronie serwisu, będzie wspierany przez system podpowiedzi. Do wniosku będzie można dołączyć dokumenty, np. oświadczenia w formacie pdf, jpg lub png.

Dane z wypełnionego wniosku zostaną tymczasowo zapisane, wraz z załącznikami, w systemie teleinformatycznym banku a następnie przesłane do systemu administracji publicznej Emp@tia. Po zweryfikowaniu poprawnego przekazania danych Bank usuwa je ze swoich systemów. Zapisana zostanie tylko informacja o fakcie i czasie złożenia wniosku przez klienta w systemie. Ważne, aby wniosek wypełnić uważnie, bank bowiem nie dokonuje weryfikacji poprawności treści wniosku ani prawidłowości i kompletności załączników. Weryfikacją, przetwarzaniem danych i wypłatą świadczeń zajmuje się właściwy organ administracji wskazany we wniosku. Bank nie przyjmuje wniosków w oddziałach, w postaci papierowej. Za pośrednictwem PKO Banku Polskiego możliwe jest złożenie wniosku wyłącznie przez serwis transakcyjny.