2012-10-02

Trzynasta edycja największego biegu ulicznego w Polsce odbędzie się 14 października br. PKO Bank Polski już po raz trzeci jest jego głównym sponsorem.

PKO Bank Polski wspiera wydarzenia, które pozwalają łączyć ducha sportowej rywalizacji z pasją i wytrwałością w dążeniu do celu. Został głównym sponsorem kolejnego już – po Biegu Konstytucji 3 Maja, Biegu Powstania Warszawskiego i Biegu Niepodległości – maratonu im. Macieja Frankiewicza.

Poznań Maraton - odbywający się od ponad 10 lat w stolicy Wielkopolski - to najliczniejszy polski bieg uliczny na dystansie 42,195 km. W dotychczasowych edycjach Biegu odbywającego się od 2000 r. wystartowało ponad 30 tysięcy biegaczy z 46 państw. Ze względu na wzrost zainteresowania maratonem zwiększono w tym roku limit zawodników do 7 tysięcy. Organizatorzy tegorocznego Biegu przygotowują się na kolejny rekord frekwencji.

Sportowe emocję będą towarzyszyć również pracownikom PKO Banku Polskiego. Na starcie maratonu jak co roku nie zabraknie przedstawicieli Banku. W tym roku do udziału w imprezie zgłosiło się około 30 osób. Imprezę biegową Bank promuje również na Facebooku. Fani Banku mogą wziąć udział w wirtualnym biegu, w którym udzielanie poprawnych odpowiedzi na postawione pytania premiowane jest odpowiednią liczbą przebytych wirtualnych kilometrów.

Ponadto 14 października, podczas biegu maratońskiego, Bank przygotował dla kibiców atrakcję w postaci projekcji dwóch zdigitalizowanych przez Bank filmów:  „Poszukiwany, poszukiwana” oraz „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz?” w reżyserii Stanisława Barei. W namiocie o powierzchni 100 m kwadratowych będzie można obejrzeć filmy oraz napić się herbaty lub kawy.

Poznań Maraton od 2009 roku nosi imię Macieja Frankiewicza – przedwcześnie zmarłego wiceprezydenta Poznania. Jako wiceprezydent angażował się w życie sportowe, nie tylko jako urzędnik, ale także jako kibic i sportowiec. Frankiewicz współtworzył coroczny maraton, czynnie w nim uczestnicząc – zawsze w koszulce z numerem startowym „2”.