2010-12-15

Zmiany i nowości w ofercie, a także w komunikacji z klientami PKO Banku Polskiego oraz Inteligo konsekwentnie wprowadzane od kilku miesięcy są pozytywnie postrzegane zarówno przez ekspertów, jak i klientów. Dowodem na to są wyróżnienia w rankingu „Bank Najbliższy Klientowi”. Już po raz trzeci Dziennik Gazeta Prawna opublikował wyniki rankingu “Bank Najbliższy Klientowi”. W kategorii serwis transakcyjny wśród laureatów znalazło się Inteligo, wirtualne ramię PKO Banku Polskiego. – Inteligo to prosta i intuicyjna bankowość oparta na wyrafinowanej technologii. Tworząc serwisy zwracamy uwagę na ich przyjazność i użyteczność. Przemyślane rozwiązania mają ułatwiać codzienne bankowanie i zajmować jak najmniej czasu naszym Klientom. Otrzymane wyróżnienie stanowi dla nas dodatkową motywację do dalszego rozwoju i wypełniania obietnicy, że Inteligo znów będzie wyznaczać trendy i standardy w bankowości online – mówi Jacek Komaracki, Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za projekt Inteligo. Oprócz serwisu transakcyjnego w zestawieniu uwzględniano także dostępność oddziałów i bankomatów, infolinii oraz kompetencje konsultantów, zawartość informacyjną strony internetowej oraz nowoczesność i atrakcyjność oferty. Wszystkie te obszary oceniane były przez ekspertów oraz klientów, którym podczas badania zadawano dodatkowo pytanie o skłonność do polecania banku, z którego korzystają innym osobom. Wszystko to razem pozwoliło na wyłonienie laureatów rankingu „Bank Najbliższy Klientowi”, wśród których znalazł się PKO Bank Polski. To nie jedyne wyróżnienie dla Banku w ostatnim czasie. Podczas Konferencji Central European Electronic Card w Warszawie przedstawione zostały wyniki konkursu premiującego produkty i wydarzenia na rynku kart płatniczych w Polsce. W kategorii "Wydarzenie Roku 2010” zwyciężył PKO Bank Polski za masowe wprowadzenie kart zbliżeniowych. Warto przypomnieć, że od września br. w ofercie Banku znajdują się jedynie karty debetowe wydawane w technologii EMV – do końca 2011 roku w portfelach klientów PKO Banku Polskiego będzie ich ok. 6,5 mln, łącznie z już użytkowanymi, które zostaną wymienione na nowe.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.