2011-03-24

„Bankowy Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2010” – to najnowsza nagroda w kolekcji PKO Banku Polskiego. Organizatorem technologicznego konkursu, w którym zwyciężył największy polski bank, już po raz dziewiąty była Gazeta Bankowa. W kategorii „Bankowość elektroniczna i e-finanse” konkursu zwyciężyło Inteligo, wirtualne ramię PKO Banku Polskiego. Niezależna Kapituła konkursu pod przewodnictwem profesora Andrzeja Gospodarowicza z Uniwersytetu Ekonomicznego przyznając nagrodę liderowi polskiej bankowości doceniła strategię PKO Banku Polskiego, jego podejście do nowych technologii oraz dbałość o klienta. Zdaniem Kapituły stosowane w Banku rozwiązania stawiają go na równi z innymi bankami europejskimi. – Na zakres wyzwań stojących przed działem IT największy wpływ ma skala działania PKO Banku Polskiego, największej instytucji finansowej w kraju. W ostatnim okresie powstało wiele fundamentalnych rozwiązań aplikacyjnych i infrastrukturalnych, które umożliwiły przeprowadzenie pilotażowe wdrożeń, m.in. w zakresie oferty dla przedsiębiorstw, czyli iPKO biznes oraz dla internetowej marki naszego Banku – Inteligo. W ten sposób na wybranej, wymagającej, ale otwartej na nowości, grupie osób sprawdzamy rozwiązania, które w najbliższej przyszłości udostępnimy wszystkim klientom PKO Banku Polskiego. Są to zarówno technologie mobilne, rozwiązania kartowe, autoryzacyjne, jak i z zakresu wspomagania procesów biznesowych. Angaż Szymona Majewskiego w ostatniej kampanii reklamowej jest najnowszym dowodem zmian zachodzących w Banku, a obszar informatyki tę modernizację musi wspierać - mówi Piotr Alicki, Wiceprezes Zarządu Banku ds. informatyki i usług. Inteligo, wirtualne ramię PKO Banku Polskiego, zostało natomiast uznane za „Lidera Informatyki” w kategorii „Bankowość elektroniczna i e-finanse”. Kapituła oceniała w niej „projekt informatyczny umożliwiający przeprowadzenie operacji finansowych przez wykorzystywanie zdalnych (również elektronicznych i mobilnych) kanałów dostępu”.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Za rok 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.