2012-10-08

PKO Bank Polski najbardziej innowacyjną firmą sektora finansowego w rankingu tygodnika Wprost. Bank został wyróżniony za systematyczne inwestowanie w procesy zmierzające do rozwoju innowacyjności rynku bankowego, które zwiększają konkurencyjność całej polskiej gospodarki.

Zestawienie tygodnika Wprost zostało przygotowane w oparciu o Listę 500 Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce autorstwa zespołu naukowców z Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Na jej bazie redakcja tygodnika Wprost dokonała wyboru firm, które uznano za liderów innowacji w wybranych, najbardziej przyszłościowych sektorach gospodarki. Sektory te to: farmacja, energetyka, przemysł , budownictwo, usługi dla biznesu, media i telekomunikacja i finanse. W każdej z kategorii nagrodzono trzy firmy.

Podczas gali w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich nagrodę „ Innowator 2012” w imieniu PKO Banku Polskiego odebrał Wiceprezes Zarządu Bartosz Drabikowski.

-Innowacyjność w usługach bankowych to nieustanne wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań, które pomagają Bankowi jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. PKO Bank Polski wdraża je we wszystkich segmentach rynku: detalicznym, korporacyjnym i inwestycyjnym. Na dzisiejszym, konkurencyjnym rynku innowacyjność tworzy wartość dodaną w usługach finansowych, a ta doceniana jest przez klientów. Jestem zadowolony, że nasze działania zyskały również uznanie Kapituły Konkursu – powiedział Bartosz Drabikowski.

Tytuł „Innowatora 2012” w branży finansowej to kolejna nagroda dla PKO Banku Polskiego w ostatnich tygodniach. We wrześniu Bank został uhonorowany tytułem „Lidera Informatyki” w rankingu magazyny Computerworld. Nagroda została przyznana za udaną reaktywację programu Szkolnych Kas Oszczędności w Internecie, wprowadzenie Nowego Modelu Operacyjnego wsparcia sprzedaży detalicznej oraz system obsługi świadczeń masowych w ramach umowy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. 

PKO Bank Polski został również doceniony przez miesięcznik PRESS w kategorii Top Marka 2012. We wszystkich edycjach badania Top Marka prowadzonych w latach 2007 – 2012, PKO Bank Polski był liderem swojej kategorii pod względem liczby publikacji, ich zasięgu i wydźwięku. W zestawieniu opisywanych najczęściej marek PKO Bank Polski znalazł się w ścisłej czołówce z ponad 56,5 tys. artykułów.