2016-06-17
  • Aplikacja mobilna IKO ma już 600 tys. użytkowników
  • Najczęściej klienci wykorzystują ją do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę
  • Prawie 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO

Aplikacja IKO ma już 600 tys. użytkowników. Każda kolejna aktualizacja powoduje, że coraz większa liczba klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo chce korzystać ze swojego konta i produktów w telefonie.

– Tak liczna zwiększająca się systematycznie grupa klientów oznacza, że działamy skutecznie, a IKO jest bardzo dobrym produktem. Rosnącą liczbę użytkowników zawdzięczamy z pewnością zmianom interfejsu, uproszczeniu procesu aktywacji i dodawaniu nowych funkcji. Wszystkie te zmiany przekładają się również na zwiększanie poziomu zadowolenia użytkowników – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

Bogactwo funkcji

IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 roku nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Na początku 2016 roku Bank udostępnił usługę mobilnych płatności zbliżeniowych telefonem, w kwietniu pojawiła się możliwość dokonywania natychmiastowych przelewów na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, personalizacja pozwalająca na zarządzanie ekranem głównym oraz logowanie za pomocą Touch ID.

Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 8,2 mln operacji, z czego najczęściej wybierali przelew na numer rachunku. Stopniowo zwiększa się liczba osób korzystających z IKO w płatnościach internetowych – dziś to ponad 12 proc. wszystkich operacji.

Lider bankowości mobilnej

PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Niemal 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało aktywnie w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Oznacza to, że przynajmniej raz w miesiącu logowali się do swojego banku z poziomu urządzenia mobilnego.

Niedawno Bank umożliwił najmłodszym swoim klientom, poniżej 13. roku życia, korzystającym z PKO Konto Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior dostęp do konta w postaci aplikacji mobilnej PKO Junior. Aplikacja jest nie tylko wygodna, ale również bezpieczna, dodatkowo wzbogacona o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój przedsiębiorczej postawy dziecka. Nowoczesna i intuicyjna jest mobilnym odpowiednikiem serwisu PKO Junior.

W październiku ub. roku projekt przekształcenia IKO w BLIK - rynkowy standard płatności, uznany został za najlepszą innowację w płatnościach podczas prestiżowego międzynarodowego konkursu "Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services”. Jego organizatorem jest Efma - organizacja skupiająca ponad 3,3 tys. instytucji finansowych z ponad 130 krajów oraz Accenture, firma świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu.