2011-01-25

PKO Bank Polski wybrał OS3 Multimedia w przetargu na wybór agencji interaktywnej w zakresie butiku kreatywnego. Zwycięska firma będzie świadczyć swoje usługi dla Banku i całej jego Grupy Kapitałowej. OS3 Multimedia zajmie się opracowywaniem i wdrażaniem strategii działań marketingowo-sprzedażowych w Internecie oraz innych kanałach elektronicznych. Do zadań wybranej w przetargu agencji będzie należało również projektowanie, produkcja, modyfikacja i optymalizacja marketingowo-sprzedażowa kreacji reklamowych do działań promocyjnych realizowanych za pośrednictwem mediów elektronicznych. OS3 Multimedia będzie się też zajmować ich bieżącą obsługą oraz będzie odpowiadać za realizację wybranych kampanii internetowych Banku i spółek z Grupy Kapitałowej. W ramach obsługi kreatywno-marketingowej agencja świadczyć będzie także usługi w zakresie prowadzenia działań marketingu bezpośredniego oraz opracowywania prezentacji multimedialnych. W listopadzie 2010 roku PKO Bank Polski zakończył postępowanie przetargowe na wybór domu mediowego i wiodącej agencji reklamowej. Wybrano Universal McCann i agencję DDB. Universal McCann świadczy dla Banku usługi w zakresie obsługi medialnej kampanii reklamowych oraz działań o charakterze wizerunkowym i informacyjnym. Agencja DDB zajmuje się natomiast przygotowywaniem kampanii marketingowych w kanałach ATL i BTL oraz świadczy usługi reklamowe, promocyjne i marketingowe, obejmujące opracowanie projektów kreatywnych oraz nadzór nad produkcją materiałów reklamowych.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.