2012-03-02

Po raz 36. w pierwszy marcowy weekend w Szklarskiej Porębie-Jakuszycach wystartuje coroczny Bieg Piastów. Bank Polski, kontynuując wieloletnią tradycję, kolejny raz patronuje temu wydarzeniu. Tegoroczna edycja imprezy potrwa od 2 do 4 marca na Polanie Jakuszyckiej. W tym czasie uczestnicy będą mogli sprawdzić swoje siły w biegach narciarskich organizowanych na 10, 26, 30 i 50 km. W sobotnim biegu razem z innymi zawodnikami wystartują pracownicy branży bankowej, wśród nich przedstawiciele PKO Banku Polskiego. Do rywalizacji przystąpią ramię w ramię wyczynowcy z amatorami, gdyż ideą imprezy jest to, by pobiegł każdy, kto czuje się na siłach. Organizator pomyślał też o najmłodszych uczestnikach. Bank jest sponsorem biegu Narciarska Przygoda Przedszkolaka. Na dystansie 150 m mali zawodnicy będą mieli okazję poczuć ducha rywalizacji i doświadczyć niezapomnianych emocji. PKO Bank Polski od 1996 roku wspiera organizację Biegu Piastów, podobnie jak inne imprezy łączące Polaków w duchu sportowym. Bank jest obecny w najważniejszych masowych biegach ulicznych w Polsce – Biegu Powstania Warszawskiego, Niepodległości czy Maratonie im. Macieja Frankiewicza. Bieg Piastów jest najstarszym i zarazem najbardziej popularnym biegiem narciarskim w Polsce. Zadebiutował 11 kwietnia 1976 roku w Jakuszycach. Od 1995 roku zaliczany jest do europejskiej ligi biegów długodystansowych Euroloppet, a od 2008 roku do światowej ligi biegów narciarskich Worldloppet. Renoma imprezy powoduje, że na starcie stają tysiące biegaczy.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.