2011-03-30

Tytułem Europrodukt XVI edycji konkursu nagrodzono innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego. Bank otrzymał trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. W konkursie nagradzane są produkty, usługi i inicjatywy, które ze względu na wysoką jakość, nowoczesne technologie, ciekawą ofertę, dążenie do zapewnienia kompleksowej i jak najlepszej obsługi klientów, spełniają oczekiwania rynku europejskiego. W ofercie PKO Banku Polskiego wyróżniono aż trzy produkty spełniające te kryteria:

  • Rachunek płacowy przeznaczony do realizacji przelewów z tytułu wynagrodzeń lub transakcji strategicznych, którego najważniejszymi zaletami są zachowanie poufności realizacji transakcji płacowych, optymalizacja zarządzania środkami finansowymi oraz elastyczność rozwiązania dostosowana do potrzeb klienta.
  • Rachunek skonsolidowany, dzięki któremu można zoptymalizować proces zarządzania środkami finansowymi i uzyskać korzystniejszy wynik finansowy. Jego atutami są: scentralizowane zarządzanie środkami, redukcja kosztów, kontrola i pełna informacja o stanie środków na wszystkich rachunkach.
  • Rachunek rozliczeń warunkowych (escrow) gwarantujący bezpieczeństwo, pewność oraz terminowość realizacji rozliczeń wynikających z kontraktu. - Przyznane nagrody są dla nas dużym wyróżnieniem i jednocześnie potwierdzeniem, że oferowane przez nas produkty spełniają europejskie wymogi. Stale pracujemy nad poszerzaniem oferty i rozwijaniem nowych produktów i usług, dzięki czemu klientom korporacyjnym oferujemy najwyższej jakości rozwiązania biznesowe - mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Transakcyjnej. Konkurs Europrodukt organizowany jest cyklicznie od 200o roku pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego głównym celem jest wspieranie polskiego eksportu i budowanie prestiżu krajowych przedsiębiorstw na rynkach europejskich.
***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Za rok 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.