2011-03-23

W lutym do programu Szkolnych Kas Oszczędności przystąpił Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki materiałom edukacyjnym SKO jego podopieczni rozpoczęli edukację finansową. Zdobyta wiedza pomoże im w sprawniejszym poruszaniu się po współczesnym świecie. PKO Bank Polski od dziesięcioleci pomaga zrozumieć dzieciom zagadnienia dotyczące finansów, racjonalnego gospodarowania surowcami, oszczędności czasu, pieniędzy i energii. Szkoły biorące udział w programie SKO, otrzymały od Banku specjalne pakiety edukacyjne. Ich wartość merytoryczną pozytywnie zaopiniowało Ministerstwo Edukacji Narodowej obejmując je honorowym patronatem. Materiały edukacyjne Banku można również wykorzystać do nauczania dzieci autystycznych oraz z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym i znacznym. PKO Bank Polski udowodnił, że także ta grupa jest w stanie poznać podstawy racjonalnego gospodarowania finansami. - W naszej działalności dydaktyczno-wychowawczej, staramy się przygotować podopiecznych do życia w społeczeństwie. W tym mieści się szeroko pojęta umiejętność oszczędzania. Gotowe scenariusze zajęć doskonale wpisują się w tę tematykę. Umożliwiają prowadzenie ciekawych lekcji. Już po kilku warsztatach możemy stwierdzić, że są dla nas bardzo przydatne. Zajęcia podobają się naszym podopiecznym. Pobudzają również do własnej inicjatywy i pozwalają wykazać się pomysłami - mówi Małgorzata Jóźwik-Krzeszowiec, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego nr 2 w Skarżysku-Kamiennej. PKO Bank Polski jest otwarty na współpracę ze środowiskiem osób niepełnosprawnych intelektualnie. W 2010 roku był jednym z głównych sponsorów Europejskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych, w których uczestniczyli sportowcy z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym z całej Europy. Pokazali oni, że mają podobne do wszystkich potrzeby i czasami przy niewielkim wsparciu potrafią wiele osiągnąć. Tym bardziej cieszy nas przystąpienie do programu SKO placówki kształcącej osoby o specjalnej potrzebie edukacyjnej. - Jako Bank chcielibyśmy dać możliwość odpowiedniej edukacji finansowej jak największej liczbie osób, również tym, które do tej pory były z niej wykluczone. Właściwie przeprowadzona, pozwala na równi z innymi poczuć się członkami społeczeństwa i działać dla wspólnej korzyści. Cieszymy się, że nasza propozycja została przyjęta, a pozytywne doświadczenia skarżyskiej placówki zachęcą innych do włączenia się do programu – mówi Agnieszka Kozłowska, kierownik w Biurze Innowacji PKO Banku Polskiego. Specjalny Ośrodek Szkolno–Wychowawczy nr 2 w Skarżysku-Kamiennej istnieje od 1973 roku. Uczą się w nim chłopcy i dziewczynki wymagający specjalnej opieki. W lutym tego roku, w ośrodku odbyły się pierwsze zajęcia w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności. Prowadzący je nauczyciele bardzo pozytywnie odnieśli się do nadesłanych scenariuszy lekcyjnych i do zaangażowania samych uczniów. Do SKO przystąpiło 70 dzieci. Szkoła planuje być aktywnym członkiem projektu. Więcej informacji dotyczących działalności ośrodka można znaleźć w serwisie Szkolne Blogi na oficjalnym blogu szkoły pod adresem: www.szkolneblogi.pl/blogi/sosw-nr-2-skarzysko-kamienna/ oraz na stronie internetowej Ośrodka: http://www.sosw2.vot.pl.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Za rok 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.