2011-08-18

Do końca września 2011 r. PKO Bank Polski oferuje 3 miesięczną lokatę z dzienną kapitalizacją z oprocentowaniem sięgającym 4,05 proc., co odpowiada 5 proc. na standardowej lokacie bankowej. Ponadto do 29 grudnia 2011 r. klienci, którzy posiadają ROR w PKO Banku Polskim, mogą skorzystać z promocyjnej oferty Konta Oszczędnościowego Plus z oprocentowaniem 3,9 proc. i dzienną kapitalizacją odsetek. Nowo wprowadzona do oferty lokata z dzienną kapitalizacją jest produktem łatwo dostępnym – minimalna wpłata wynosi jedynie 1000 zł. Można ją założyć poprzez serwis iPKO, w oddziałach oraz agencjach Banku. Ponadto klienci PKO Banku Polskiego, którzy chcą skorzystać z oferty lokaty z dzienną kapitalizacją i ulokują na niej nowe środki, mogą liczyć na wyższe oprocentowanie, sięgające 4,5 proc., co odpowiada oprocentowaniu 5,55 proc. na zwykłej lokacie. Oprocentowanie Konta Oszczędnościowego Plus na poziomie 3,9 proc. w skali roku, z kapitalizacją dzienną, odpowiada 4,81 proc. na standardowym produkcie depozytowym. Dodatkowo osoby, które nie posiadają w Banku rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, również mogą skorzystać z oferty Konta Oszczędnościowego Puls z oprocentowaniem wynoszącym 3,9 proc. z miesięczną kapitalizacją odsetek. Prowadzenie Konta Oszczędnościowego Plus jest bezpłatne. Klienci decydujący się na taką formę oszczędzania mogą też korzystać z usługi bankowości elektronicznej iPKO. Oprócz rachunków w złotych PKO Bank Polski od kilku lat oferuje konta oszczędnościowe w walutach, takich jak EUR, CHF i USD. Dodatkową zaletą walutowych Kont Oszczędnościowych jest możliwość dokonywania spłaty kredytów mieszkaniowych udzielonych przez PKO Bank Polski w walutach wymienialnych bez ponoszenia kosztów przewalutowania oraz prowadzenia konta. Udział PKO Banku Polskiego w rynku kont oszczędnościowych sięga 20 proc. (liczony na podstawie szacunków rynku kont oszczędnościowych portalu obserwatorfinansowy.pl). Na koniec I półrocza 2011 r. Bank prowadził w sumie 1, 17 mln kont oszczędnościowych, na których klienci zgromadzili 21,12 mld zł. *** Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych według Związku Banków Polskich, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Jako lider sektora zwyciężył w rankingu „50 największych banków w Polsce 2011” organizowanym przez miesięcznik Bank. Najwyższe na rynku wyniki finansowe zapewniły PKO Bankowi Polskiemu także pierwsze miejsce w prowadzonym przez Gazetę Finansową rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Liderowi rynku zostały również przyznane dwie nagrody w dziewiętnastej edycji rankingu „Najlepsze Banki” prowadzonego przez Gazetę Bankową we współpracy z firmą doradczą PwC. PKO Bank Polski zajął drugie miejsce w kategoriach – banki duże oraz najefektywniejszy bank. W rankingu najlepszych instytucji finansowych zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita Bank zdobył wyróżnienia w dwóch kategoriach: banki komercyjne oraz domy maklerskie. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zdobywcą tytułu Solidny Pracodawca 2010, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania w kategorii bank w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest. Wyrazem uznania dla siły wizerunkowej Banku jest także tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska przyznany przez Business Centre Club. Marka PKO Banku Polskiego jest także najdroższa na krajowym rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.