2010-11-03

Już po raz drugi PKO Bank Polski wspiera organizację Biegu Niepodległości w Warszawie. W ramach promocji tej wielkiej imprezy sportowej, Bank 4 listopada br., na swoim profilu na Facebooku uruchomi grę „Wirtualny Bieg Niepodległości. Zabiegaj o pamięć”.
W Dzień Niepodległości, 11 listopada br., na 10-kilometrową trasę wybiegną wszyscy, którzy właśnie w taki sposób chcą uczcić to święto. Już po raz drugi uczestnicy biegu utworzą wielką biało-czerwoną flagę, by pokazać swoją więź z narodowymi barwami. PKO Bank Polski, który wspiera imprezy o charakterze patriotycznym łączące Polaków w duchu sportowej rywalizacji, już po raz drugi został sponsorem głównym Biegu Niepodległości. – Widok setek osób, tworzących biało-czerwoną flagę w ubiegłorocznej edycji biegu robił ogromne wrażenie. Byliśmy dumni, że to właśnie nasz Bank jest sponsorem takiej imprezy. Było oczywiste, że również w tym roku wesprzemy to wydarzenie – podobnie, jak inne biegi organizowane pod hasłem „Zabiegaj o pamięć” – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Hasłem tegorocznej edycji biegu jest „Czas Bohaterów”. Bohaterowie niepodległości staną się motywem przewodnim imprezy. Warszawskie gimnazja i muzea przygotują dla uczestników biegu specjalne materiały edukacyjne. Dodatkowo każdy z uczestników biegu będzie mógł oddać hołd własnemu bohaterowi poprzez wpisanie jego nazwiska na własnym numerze startowym.
Na starcie nie zabraknie również przedstawicieli PKO Banku Polskiego. Zawodnicy spod znaku skarbonki od lat licznie biorą udział w biegach z cyklu „Zabiegaj o Pamięć”, w skład których wchodzą biegi: Powstania Warszawskiego, Niepodległości i Konstytucji 3 maja. Startują również w różnych maratonach, m.in.: warszawskim, krakowskim, w Dębnie, w półmaratonach w Rudawie i Warszawie, maratonach sztafet w Warszawie i w kopalni soli w Bochni.
W ramach popularyzacji idei „Biegu Niepodległości” i aktywizacji internautów, dla tych, którym najwygodniej „biega się” we własnym fotelu Bank uruchomi grę, która pozwoli pokonać maratoński dystans 42 kilometrów tylko za pomocą komputera, refleksu i wiedzy na temat biegania, maratonów i historii Polski. „Wirtualny Bieg Niepodległości. Zabiegaj o pamięć” wystartuje w czwartek 4 listopada br. na profilu PKO Banku Polskiego na Facebooku (http://www.facebook.com/PKOBankPolski).
Codziennie uczestnicy odpowiedzą na 3 pytania. Każda poprawna odpowiedź to dwa kilometry biegu, błędna będzie oznaczała kontuzję i słabszy wynik. Po starcie gry uruchomi się stoper odliczający czas odpowiedzi na pytanie, czyli czas biegu. Im będzie on krótszy, tym wyżej uczestnik znajdzie się w rankingu. Codziennie, trzy osoby, które najszybciej poprawnie odpowiedzą na pytania wygrają Nagrodę Dnia – zegarek dla biegaczy. Uczestnik, który przez cały czas trwania gry w najkrótszym czasie odpowie na wszystkie pytania, wygra Nagrodę Główną – profesjonalną bieżnię, która pomoże utrzymać formę. Dodatkowe informacje: Elżbieta Anders, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa tel. (22) 521 80 27, 521 80 30, 521 84 51 e-mail elzbieta.anders@pkobp.pl; prasa@pkobp.pl

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 1. półroczu 2010 roku osiągnął najwyższy w branży zysk netto w wysokości 1,6 mld zł. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych hipotek komercyjnych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Według doradców finansowych Open Finance zajął 1. miejsce w ocenie jakościowej kredytów w złotych i w euro. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu Top Marka według magazynu „Press”. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym – specjaliści z magazynu „The Banker" wycenili jej wartość na miliard dolarów.