2017-01-26

 

  • Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego sfinalizowała zakup ZenCard Sp. z o.o., cyfrowej spółki, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych.
  • W wyniku transakcji Bank zdobył technologię, dzięki której partnerzy (sieci retail, sklepy, punkty usługowe) będą mogli outsourcować tworzenie programów lojalnościowych i celniej oceniać potrzeby swoich klientów.
  • PKO Bank Polski jest pionierem we współpracy start-upów z korporacjami na polskim rynku i wspólnie z fintechami rozwija innowacje cyfrowe.

26 stycznia br. PKO Bank Polski sfinalizował transakcję zakupu 100 proc. udziałów w ZenCard Sp z o.o. Spółka została zakupiona od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS Sp. z o.o. oraz od założycieli ZenCard. Bank jest zainteresowany wykorzystaniem know-how spółki oraz jej założycieli w zakresie rozwoju opracowanych przez ZenCard rozwiązań, a także wykorzystania produktów spółki w ramach Grupy Kapitałowej Banku. Istotnym elementem zwiększającym szanse na powodzenie rynkowe projektu jest fakt strategicznej współpracy z największym agentem rozliczeniowym na polskim rynku jakim jest eService.

Dokonując zakupu ZenCard, PKO Bank Polski daje przykład jak wykorzystać potencjał tkwiący w start-upach finansowych i po raz kolejny wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków. Budujemy nie tylko przewagi Grupy Kapitałowej, ale także wysyłamy jasny sygnał, że warto wspierać rozwój polskich start-upów. Dzięki zakupionej technologii, PKO Bank Polski wzmocni relacje z klientami, dając jednocześnie przedsiębiorcom nowoczesne narzędzie, które ułatwi im wykorzystanie szans jakie stwarza postępująca cyfryzacja – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Technologia która ma szansę zmienić rynek

ZenCard jest istniejącym od listopada 2013 roku start-upem technologicznym. To w pełni cyfrowa spółka, która zbudowała zaawansowaną technologicznie platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców. Rozwiązanie pozwoli także małym firmom mierzyć aktywność swoich klientów i celniej oceniać potrzeby swoich klientów.

Terminal płatniczy jako maszyna marketingowo-lojalnościowa

Platforma opracowana przez ZenCard zintegrowana jest z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych, czy oddzielnych aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej będącej jednocześnie kartą płatniczą. Unikalną cechą systemu jest działanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia natychmiastowe i automatyczne naliczanie rabatów już na etapie płatności kartowych i mobilnych. Na popularność programów lojalnościowych obsługiwanych przez ZenCard z pewnością wpłynie także łatwość w przystąpieniu do programu – akceptacja uczestnictwa będzie odbywała się poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody za pośrednictwem terminala płatniczego.

Dzięki strategicznej współpracy między eService i Zencard wszyscy obecni oraz potencjalni klienci eService uzyskają dostęp do najnowocześniejszego produktu lojalnościowego, który może istotnie zwiększyć ich sprzedaż i przyczynić się do popularyzacji używania kart. Wykorzystanie sieci dystrybucji eService obejmującej największe marki detalistów, programy oferowane przez Zencard zyskają szeroki zasięg i możliwy będzie ich szybki rozwój.

PKO Bank Polski po raz kolejny w roli pioniera

Bank po raz kolejny, po sukcesie aplikacji IKO, wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków w procesie cyfryzacji. Nabycie rozwiązań i narzędzi tworzonych przez ZenCard oraz ich dalszy rozwój z udziałem założycieli spółki stanowi istotny element strategii Banku w obszarze zarządzania relacją z klientem. Z jednej strony umożliwia to wykorzystanie nowej technologii jako narzędzia do wsparcia promocji prowadzonych przez Bank. Z drugiej natomiast - daje PKO Bankowi Polskiemu istotną przewagę w walce o klienta MŚP, który w standardzie może otrzymać narzędzie do lojalizowania swoich klientów i badania ich aktywności. Transakcja wpisuje się w Strategię Banku, której jednym z kluczowych elementów jest cyfryzacja oraz rozszerzenie modelu biznesowego poprzez inwestycje w wybrane spółki fintech.