2011-06-17

17 czerwca na antenie CNN International rozpoczęła się kampania promująca polski rynek kapitałowy na arenie międzynarodowej. Jest to wspólna inicjatywa Ministerstwa Skarbu Państwa i Ministerstwa Spraw Zagranicznych, we współpracy z czołowymi polskimi spółkami – Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie, PKO Bankiem Polskim, PZU i Grupą Lotos. Celem kampanii jest promocja Warszawy jako centrum finansowego Europy Środkowej i Wschodniej. Ma ona zwiększyć zainteresowanie inwestorów zagranicznych polskim rynkiem kapitałowym, a w szczególności inwestycjami na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Kampania ma przyciągnąć uwagę spółek, rozważających debiut na warszawskiej giełdzie, będącej liderem wśród giełd Europy Środkowej i Wschodniej. Spot reklamowy stworzony został przez Turner Commercial Productions (dom produkcyjny telewizji CNN). W 30-sekundowej reklamie widzowie mogą zobaczyć krótkie wypowiedzi prezesów czterech polskich spółek, podkreślających jak istotną rolę odegrał polski rynek kapitałowy w rozwoju ich firmy. Są to:

  • Pan Ludwik Sobolewski – Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
  • Pan Paweł Olechnowicz – Prezes Zarządu Grupy Lotos S.A.
  • Pan Zbigniew Jagiełło – Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego S.A.
  • Pan Andrzej Klesyk – Prezes Zarządu PZU S.A.

Kampania składa się ze specjalnie przygotowanego spotu reklamowego, którego emisja zaplanowana jest w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) oraz bannera, który eksponowany będzie na stronach internetowych CNN. 10-tygodniowa kampania podzielona została na dwie części. Pierwsza potrwa trzy tygodnie i rozpocznie się w 17 czerwca. Druga, siedmiotygodniowa zaplanowana została na wrzesień br. Łącznie spot reklamowy zostanie wyemitowany 380 razy, a banner internetowy wyświetlony 2 000 000 razy

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.