Uprzejmie informujemy, że od 4 sierpnia 2018 r.
1. Zlecenia płatnicze na rachunki w innych bankach, które mają być zrealizowane w dniu ich złożenia, powinny zostać złożone do realizacji najpóźniej przed godziną:
14.30 – w przypadku wpłat gotówkowych oraz poleceń przelewów standardowych,
15.25 – w przypadku poleceń przelewów pilnych (nie dotyczy poleceń przelewów na rzecz ZUS; przelewy pilne nie są dostępne dla klientów indywidualnych i bankowości prywatnej).
Jednocześnie informujemy, że w przypadku, gdy Klient złoży do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po wskazanej powyżej godzinie, a w treści zlecenia nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. W takim przypadku proponujemy, aby Klient dokonał zmiany bieżącej daty realizacji zlecenia na datę przyszłą, w celu obciążenia rachunku Klienta we wskazanej przyszłej dacie realizacji.
15.30 - w przypadku poleceń przelewów realizowanych za pośrednictwem systemu SORBNET2 (prowadzonego przez Narodowy Bank Polski).
Jednocześnie informujemy, że w przypadku, gdy Klient złoży do realizacji polecenie przelewu za pośrednictwem systemu SORBNET2 po godzinie 15:30, takie zlecenie musi mieć ustawioną przyszłą datę realizacji, będącą datą dnia roboczego , w celu realizacji zlecenia we wskazanej przyszłej dacie. Zlecenia w systemie SORBENT2 nie są realizowane w dni wolne od pracy.
2. Zlecenia płatnicze powyżej kwoty 999 999,00 zł kierowane na rachunek prowadzony w innym banku, są automatycznie przekazywane do rozliczenia za pośrednictwem systemu SORBNET2.
3. Zlecenia płatnicze zlecone na rachunki prowadzone w Banku, które mają być zrealizowane w dniu ich złożenia są realizowane na bieżąco.
4. W przypadku braku środków na rachunku Klienta na realizację zlecenia stałego lub polecenia przelewu z przyszłą datą realizacji oraz na pobranie prowizji za ich realizację, próba wykonania zlecenia płatniczego będzie podejmowana przez Bank czterokrotnie w dniu wskazanym, jako dzień realizacji zlecenia.
Jeżeli w dniu realizacji zlecenia płatniczego na rachunku Klienta nie będzie środków na jego realizację oraz na pobranie prowizji::
- do godziny 14.10, w przypadku gdy zlecenie kierowane jest na rachunek prowadzony w innym banku,
- do godziny 21.30, w przypadku gdy zlecenie kierowane jest na inny rachunek prowadzony w Banku,
zlecenie nie zostanie zrealizowane.
5. Polecenia przelewów natychmiastowych (zwane dalej przelewami natychmiastowymi) są realizowane w złotych na terenie Polski - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, za pośrednictwem systemu Express Elixir, który prowadzony jest przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Przelew natychmiastowy zostanie wykonany w przypadku spełnienia następujących warunków:
- dostępności obydwu banków uczestniczących w rozliczeniu w systemie Express Elixir (banku zleceniodawcy i banku odbiorcy) - szczegóły dotyczące działania przelewów natychmiastowych oraz informacje o bankach uczestniczących w systemie i ich dostępności podane są na stronie www expresselixir.pl,
- kwota pojedynczego przelewu (w tym także przelewu natychmiastowego do ZUS) nie przekroczy 3 000 zł, zaś kwota przelewów natychmiastowych zlecana z jednego rachunku, wspólna dla wszystkich kanałów (wymienionych w tabeli) nie przekroczy 6 000 zł dziennie,
- w przypadku przelewu w ramach mechanizmu płatności podzielonej (tzw. split payment) – kwota brutto pojedynczego przelewu natychmiastowego nie przekroczy 3 000 zł, zaś kwota brutto przelewów natychmiastowych zlecana z jednego rachunku, wspólna dla wszystkich kanałów (wymienionych w tabeli) nie przekroczy 6 000 zł dziennie,
- w przypadku przelewu na rachunek organu administracji skarbowej (np. Urzędu Skarbowego), prowadzony przez Narodowy Bank Polski – kwota pojedynczego przelewu natychmiastowego nie przekroczy 50 000 zł, a w przypadku przelewu zlecanego w agencji Banku 3 000 zł, zaś kwota przelewów natychmiastowych zlecana z jednego rachunku, wspólna dla wszystkich kanałów (wymienionych w tabeli) nie przekroczy 250 000 zł dziennie,
- bank odbiorcy jest aktywny (dostępny) w momencie złożenia przelewu do realizacji (nie występują czasowe niedostępności),
- na rachunku muszą znajdować się środki wystarczające na pokrycie kwoty przelewu i opłaty należnej za wykonanie tego przelewu oraz musi istnieć możliwość wysłania takiego przelewu z danego typu rachunku.
6. Przelewy natychmiastowe można wysyłać z innych banków na wszystkie numery rachunków prowadzonych w PKO Banku Polskim.
7. Przelewy natychmiastowe mogą być zlecane do realizacji za pośrednictwem kanałów zdalnych oraz w oddziałach i agencjach Banku, zgodnie z poniższą tabelą:
Kanał dostępu | Klient | ||
indywidualny i bankowości prywatnej | firmy i przedsiębiorstwa | korporacyjny | |
Serwis internetowy iPKO | Dostępność | Dostępność (także mechanizm płatności podzielonej) | Nie dotyczy |
Aplikacja mobilna IKO | Dostępność | Dostępność | Nie dotyczy |
Oddział | Dostępność | Dostępność (także mechanizm płatności podzielonej) | Dostępność (także mechanizm płatności podzielonej) |
Agencja | Dostępność | Dostępność (także mechanizm płatności podzielonej) | Nie dotyczy |
Serwis telefoniczny | Dostępność | Dostępność (także mechanizm płatności podzielonej) | Nie dotyczy |
8. W kasach Banku nie przyjmuje się we wpłatach gotówkowych banknotów i monet w walutach wymienialnych:
- których autentyczność budzi zastrzeżenia,
- które przestały być prawnym środkiem płatniczym,
- uszkodzonych i zużytych.
9. Do walut wymienialnych uszkodzonych lub zużytych zalicza się:
- banknoty:
a) uszkodzone w sposób, który spowodował ubytek części banknotu, zatarcie lub usunięcie ważnych elementów graficznych i zabezpieczeń banknotu,
b) zbutwiałe, zaplamione, postrzępione, podklejone, nadarte, przerwane, nadmiernie zabrudzone, odbarwione lub uszkodzone wskutek umieszczenia na nich trwałego napisu, nadruku lub rysunku, - monety:
a) uszkodzone mechanicznie, skorodowane i o zmienionej barwie,
b) wytarte na skutek długotrwałego obiegu.