2011-08-29

Kampania reklamowa PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim nadal zbiera dobre oceny wśród konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku i bardzo dobrze komunikują ofertę produktową. Zgodnie z założeniami kampania pozytywnie wpływa również na wizerunek Banku. Jak wynika z badań PKO Banku Polskiego, prawdziwym hitem okazał się spot „Wulkan”, w którym Szymon Majewski wciela się w rolę... bankomatu. Podoba się ona najbardziej ze wszystkich reklam Banku z showmanem w roli głównej. „Wulkan” jest uważany za zrozumiały, rzeczowy i wiarygodny, a przy tym zabawny i zaskakujący fabułą. Aż 2/3 respondentów spontanicznie zauważa dzięki reklamie oferowaną w koncie korzyść dla klientów w postaci braku opłat za korzystanie z bankomatu. Wśród przekazów na temat Banku, jakie spontanicznie odczytali ze spotu respondenci, najczęstszą była informacja o rozwijającym się Banku, a część klientów konkurencji widziało w reklamie instytucję finansową o zasięgu międzynarodowym. Konsumentom bardzo podoba się również spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki, między innymi za sprawą dobrze dobranej muzyki. Spot jest także tematem rozmów istotnie częściej niż w przypadku przeciętnej badanej reklamy z showmanem i bardziej zachęca do skorzystania z oferty. Równocześnie ponad 80% respondentów zgadza się z twierdzeniem „raty pożyczki w PKO Banku Polskim są naprawdę małe”. Warty podkreślenia jest fakt, że spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki wpłynął na wzrost zainteresowania kampanią wśród klientów PKO Banku Polskiego – ponad 60% badanych czeka na jego następne wcielenia. - Niezwykle pozytywny odbiór reklam PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim pokazuje, że decyzja o wybraniu go na „twarz Banku” była trafna. Jak wynika z badań, dla 1/4 respondentów to właśnie Szymon Majewski jest tym co sprawia, że kampania się podoba. Równocześnie niemal 3/4 badanych uważa, że zaangażowanie go do reklamy naszego Banku było ciekawym pomysłem – mówi Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego. O skuteczności reklam z Szymonem Majewskim świadczy również fakt, że są one pozytywnie oceniane także w raportach niezamawianych przez Bank. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia najlepiej rozpoznawalnymi reklamami bankowymi są spoty PKO Banku Polskiego. Ponad 70% ankietowanych prawidłowo połączyło Szymona Majewskiego z reklamami Banku. Od uruchomienia kampanii w połowie marca br. PKO Bank Polski sprzedał około 400 tys. kont z nowej oferty, z czego prawie 220 tys. nowym klientom. Niemal połowa z nich wybiera PKO Konto za Zero, a ponad 35% ofertę dla młodych. *** Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych według Związku Banków Polskich, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Jako lider sektora zwyciężył w rankingu „50 największych banków w Polsce 2011” organizowanym przez miesięcznik Bank. Najwyższe na rynku wyniki finansowe zapewniły PKO Bankowi Polskiemu także pierwsze miejsce w prowadzonym przez Gazetę Finansową rankingu 100 największych instytucji finansowych w Polsce. Liderowi rynku zostały również przyznane dwie nagrody w dziewiętnastej edycji rankingu „Najlepsze Banki” prowadzonego przez Gazetę Bankową we współpracy z firmą doradczą PwC. PKO Bank Polski zajął drugie miejsce w kategoriach – banki duże oraz najefektywniejszy bank. W rankingu najlepszych instytucji finansowych zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita Bank zdobył wyróżnienia w dwóch kategoriach: banki komercyjne oraz domy maklerskie. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader\'s Digest certyfikatami \"Produkt Roku 2010\" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem \"Złotego Bankiera\" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zdobywcą tytułu Solidny Pracodawca 2010, zwycięzcą konkursu \"Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców\", posiadaczem certyfikatu \"Firma Przyjazna Klientowi\" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł \"Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010\". PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu \"Top Marka\" według magazynu Press oraz Złota Statuetka Marki Godnej Zaufania w kategorii bank w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest. Wyrazem uznania dla siły wizerunkowej Banku jest także tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Marka Europejska przyznany przez Business Centre Club. Marka PKO Banku Polskiego jest także najdroższa na krajowym rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej \"Polskie Marki 2010\" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.