2010-12-13

O ponad 65 proc. wzrosła liczba rachunków inwestycyjnych prowadzonych przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego w porównaniu z końcem ubiegłego roku. Znacznie rozwinęła się sieć dystrybucji usług maklerskich, w szczególności kanały zdalne. Sukcesem zakończyły się trzy duże oferty publiczne: PZU, Tauronu oraz Giełdy Papierów Wartościowych. DM PKO Banku Polskiego wypracował także najwyższe w branży wyniki finansowe po III kwartałach 2010 r. Mijający rok był dla Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego udany pod względem działalności na rynku pierwotnym. Dom Maklerski zaangażowany był w przygotowanie i przeprowadzenie rekordowych na polskim rynku ofert publicznych trzech spółek, tj. PZU, Tauron oraz Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku PZU oraz GPW pełnił rolę Oferującego i Współprowadzącego Księgę Popytu, a w przypadku Tauronu - Współprowadzącego Księgę Popytu. W tym czasie udało się zachęcić do skorzystania z usług Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego największą liczbę klientów pośród wszystkich domów maklerskich. Przyczyniło się to do rekordowego przyrostu rachunków inwestycyjnych, aż 65-procentowego. Aktualnie DM PKO Banku Polskiego prowadzi ich blisko 130 tys. Ponadto dla znaczącej części nowych inwestorów transakcje związane z tegorocznymi ofertami prywatyzacyjnymi były impulsem do dalszego inwestowania na giełdzie. Część tych klientów dokonała transakcji innej niż kupno lub sprzedaż akcji z wyżej wymienionych ofert. Coraz więcej klientów zainteresowanych jest usługą integracji rachunku maklerskiego z bankowym, która w ciągu roku została wzbogacona o nowe funkcjonalności. Liczba rachunków zintegrowanych jest aż 18-krotnie wyższa w porównaniu z końcem 2009 roku. Aktualnie prowadzonych jest ponad 33 tys. tego typu rachunków. Rozwinęła się również tradycyjna sieć dystrybucji. W 2010 r. otwarte zostały dwa nowe Punkty Obsługi Klientów w Krośnie i Częstochowie. Liczba oddziałów Banku, w których prowadzona jest obsługa maklerska, wrosła z 179 do 227 placówek. - Działania podejmowane w tym roku były wstępem do realizacji strategii przyspieszenia rozwoju i wzmocnienia pozycji rynkowej Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Plany na przyszły rok są ambitne. Nasze główne zadania to rozwój oferty produktowej, poszerzenie jej o nowe rynki i klasy aktywów - w pierwszej kolejności o transakcje na rynkach zagranicznych, a także wzmocnienie części instytucjonalnej i analitycznej. Planujemy ponadto dalszy rozwój kanałów zdalnych, w tym nową aplikację internetową oraz serwis mobilny – podkreśla Błażej Borzym, pełniący obowiązki dyrektora Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego. DM PKO Banku Polskiego wypracował także dobre wyniki finansowe. Według zestawienia Gazety Giełdy Parkiet osiągnął najwyższe zyski w branży po trzech kwartałach 2010 r. Dom Maklerski jest obecny na Facebooku. Niedawno wystartowała oficjalna strona, którą można znaleźć pod adresem http://www.facebook.com/dm.pkobp

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.