2011-08-04

Od Mrągowa rozpoczyna się drugi etap ogólnopolskiej Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa, organizowanej przez PKO Bank Polski. Ambasadorem przedsięwzięcia jest Krzysztof Cugowski, a fachowego wsparcia cennej inicjatywie udzieliło Narodowe Centrum Krwi. W pierwszym etapie, w czerwcu br., krew - łącznie 318 litrów - oddało 710 osób. Akcja, podobnie jak poprzednim razem, obejmie 12 miast i potrwa od 5 sierpnia do 10 października. Krwiobusy Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zawitają do miejscowości turystycznych, a także dużych aglomeracji miejskich. - Wyniki akcji przeprowadzonej w czerwcu pokazują, że ta inicjatywa jest ważna i spotyka się z dużym odzewem zarówno pracowników Banku, jak i mieszkańców. Wszystkim dotychczasowym oraz przyszłym dawcom chcę podziękować za dzielenie się tym niezwykle cennym darem – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Chętni do oddania krwi już 5 sierpnia powinni pojawić się w godzinach 9.00-13.00 przy Placu Piłsudskiego w Mrągowie (obok Domu Kultury), gdzie stanie krwiobus RCKiK. W ramach prowadzonych zbiórek krwi można również wziąć udział w pokazach ratownictwa medycznego. Do udziału w akcji zapraszamy w kolejnych terminach: 11.08.2011 - Świnoujście 12.08.2011 - Ostróda 16.08.2011 - Sopot 19.08.2011 - Ustka 26.08.2011 - Łeba 30.08.2011 - Zakopane 02.09.2011 - Toruń 02/03.09.2011 - Gdynia 16.09.2011 - Rzeszów 29.09.2011 - Zamość 07.10.2011 - Warszawa Ogólnopolska Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa jest organizowana przez Bank od ponad dwóch lat. W tym czasie wzięło w niej udział 1449 osób, oddając łącznie 650 litrów krwi. *** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 871 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.