2011-06-24

PKO Bank Polski dołącza do wąskiego grona instytucji finansowych, które są aktywne w blogosferze. Uruchomiony właśnie blog korporacyjny to kolejne obok Facebooka innowacyjne narzędzie, za pośrednictwem którego Bank aktywnie komunikuje się z internautami. PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem bankowości internetowej w Polsce. Niemal połowa klientów Banku korzysta z elektronicznego dostępu do swojego konta za pośrednictwem serwisu iPKO. W połączeniu z Inteligo, Bank jest jednym z największych graczy na rynku bankowości internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej. – Internet jest dla PKO Banku Polskiego nie tylko ważnym kanałem dystrybucji produktów i usług, ale również kluczowym medium komunikacyjnym. Witryny internetowe Banku odwiedza miesięcznie w sumie kilka milionów osób. Postanowiliśmy wykorzystać tę popularność i rozpocząć bezpośrednią komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Blog korporacyjny to doskonały sposób na edukację czytelników, poznanie ich opinii oraz bieżące informowanie o tym co się dzieje w Banku – mówi Elżbieta Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej. Znajdujący się pod adresem www.bankowymokiem.pl blog to miejsce, gdzie pracownicy Banku w sposób mniej formalny przedstawiają swój punkt widzenia na współczesną bankowość. Szczególne miejsce ma zajmować tematyka finansowych usług internetowych i mobilnych. Twórcy bloga będą również przedstawiać czytelnikom innowacyjne produkty bankowe, a także omawiać wydarzania, które ich zdaniem mogą wpłynąć na rynek finansowy w Polsce i na świecie. Pierwszymi autorami są Wojciech Bolanowski, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej, Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji i pomysłodawca projektu oraz Dominik Modrzejewski z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej. – Wybór nazwy naszego bloga został podyktowany przekonaniem, że na wiele rzeczy warto spojrzeć z punktu widzenia rynku bankowego, jego rozwoju i perspektyw. Takiego spojrzenia często brakuje w mediach i blogosferze. Chcemy być aktywni w wielu dyskusjach dotyczących teraźniejszości i przyszłości sektora bankowego. Blog ze swojej natury pozwala na skrócenie dystansu z czytelnikami. Mamy zatem nadzieję, że przyjazna forma komunikacji zachęci do jego regularnego odwiedzania – mówi Michał Macierzyński. Blog korporacyjny to kolejna inicjatywa PKO Banku Polskiego mająca na celu poprawę komunikacji z otoczeniem przy użyciu kanału internetowego. Jesienią 2010 roku Bank uruchomił wirtualne biuro prasowe i rozpoczął transmitowanie przez Internet konferencji wynikowych. Bank prowadzi również swój profil na Facebooku, który z przekraczającą 10 tysięcy osób liczbą fanów jest w czołówce profili polskich instytucji finansowych w tym serwisie społecznościowym. W lutym 2011 roku Bank uruchomił także platformę blogową www.SzkolneBlogi.pl dla szkół, które uczestniczą w programie Szkolnych Kas Oszczędności. Serwis odwiedza miesięcznie blisko 30 tys. internautów, a blogujące szkoły stworzyły blisko 1700 wpisów na temat nauki oszczędzania.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.