2016-09-19

W sklepach z aplikacjami pojawiła się nowa wersja aplikacji IKO na telefony z systemami Android, iOS* i Windows Phone. Najnowsza aplikacja IKO pomoże Ci w organizowaniu Twoich finansów w PKO Banku Polskim oraz wesprze w oszczędzaniu na małe i duże cele.

Więcej o aplikacji IKO

 

* Posiadacze telefonów z systemem iOS w wersji niższej niż 8.0 nie będą mogli pobrać najnowszej wersji aplikacji IKO. 

 

Odkładanie pieniędzy w skarbonkach
Skarbonki w aplikacji IKO ułatwiają odkładanie pieniędzy na dowolny cel: buty, podróż, rower czy też wymarzony gadżet. Do dyspozycji będą 2 rodzaje skarbonek:

  • skarbonki powiązane z kontem oszczędnościowym (PLN). Skarbonka do konta oszczędnościowego odzwierciedla zawsze saldo danego konta oszczędnościowego, do którego jest przyporządkowana.
  • skarbonki wirtualne, do których będzie można przyporządkować środki dostępne na wszystkich rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych i oszczędnościowych, jakie masz w PKO Banku Polskim. Ten typ skarbonek nie pobiera z Twoich kont żadnych pieniędzy i po rozbiciu ich nie zwiększa się saldo Twoich środków w PKO Banku Polskim. Tym samym, jeśli dojdzie do obniżenia salda na Twoich rachunkach, może dojść do pomniejszenia środków przyporządkowanych do skarbonki.

Kilka podstawowych wskazówek dotyczących korzystania ze skarbonek:

  • Za utworzenie skarbonki nic nie płacisz.
  • W momencie, gdy masz utworzoną skarbonkę, na Twoich kontach nie jest zakładana blokada na te środki i możesz z nich swobodnie korzystać.
  • Skarbonki będzie można zasilać dowolnie, jednak w razie, gdy zapomnisz o kolejnym zasileniu, aplikacja IKO wyśle Ci przypomnienie.
  • Każdą skarbonkę można rozbić w dowolnym momencie.

Więcej o skarbonkach w aplikacji IKO

 

Nadawanie PIN do kart debetowych i kart kredytowych
Aplikacja IKO będzie umożliwiała nadanie PIN do kart płatniczych, jakie masz w banku. Wystarczy wejść w szczegóły danej karty, wybrać menu kontekstowe i polecenie „Nadaj PIN do karty”.

 

Zmiana limitów kart debetowych i kart kredytowych
Zmiana limitu karty przydaje się, gdy chcesz wypłacić pieniądze z bankomatu lub zrobić jednorazowo zakupy o wyższej wartości, niż robisz to zwykle. Możesz skorzystać z funkcji zmiany limitów również wtedy, gdy np. wyjeżdżasz w podróż i boisz się utraty karty oraz użycia jej przez nieuprawnioną osobę. Zmieniając limity karty na mniejsze zabierzesz kartę ze sobą i mimo wszystko będziesz czuć się bezpiecznie.

Limity płatności w sklepach i internecie oraz wypłat z bankomatów można zmienić przez aplikację IKO: wystarczy wejść w szczegóły karty (Menu > Mój Bank > Karty > Twoja karta) i wybrać w menu kontekstowym (ikona z trzema kropkami w prawym górnym rogu) polecenie „Limity”, a następnie przycisk „Zmień limity”. Edycja limitów jest bardzo prosta - po zatwierdzeniu zmian w aplikacji przy użyciu PIN-u do IKO możesz korzystać ze swojej karty na nowych zasadach.

Więcej o zmianie limitów kart w aplikacji IKO

 

Potwierdzenie operacji z aplikacji IKO
Aplikacja IKO może Ci się przydać za każdym razem, gdy musisz wysłać komuś potwierdzenie przelewu czy innej operacji od razu bez logowania do komputera. Potwierdzenie operacji wygenerujesz wchodząc do szczegółów konkretnej operacji w historii konta i wybierając w menu kontekstowym (ikona z trzema kropkami w prawym górnym rogu) polecenie „Generuj potwierdzenie”. Następnie wybierz ikonkę udostępniania dokumentu i aplikację/tryb przesłania: np. komunikator, SMS, pocztę e-mail.

Potwierdzenie operacji można wyświetlić i przekazać dalej w aplikacji IKO na iOS i Android, natomiast w wersji na Windows Phone można je jedynie wyświetlić.

Więcej o potwierdzeniach operacji z aplikacji IKO

 

Szybki dostęp do funkcji aplikacji IKO dzięki 3D Touch
Funkcja 3D Touch umożliwia na telefonach z systemem iOS** wyświetlanie skrótów do wybranych funkcji aplikacji IKO (przelewy, BLIK, mapa oddziałów i bankomatów, historia konta) bezpośrednio na ekranie zbiorczym ikonek. Funkcja ta dostępna jest po mocniejszym przyciśnięciu ikony IKO w telefonach iPhone 6S i 6S plus.

Więcej o 3D Touch dla aplikacji IKO

 

** Funkcja dostępna dla telefonów iPhone 6S i iPhone 6S plus.

 

Podgląd poleceń zapłaty
Klienci banku, którzy korzystają z poleceń zapłaty do regulowania stałych opłat za media lub innych zobowiązań, będą mogli je podejrzeć w aplikacji IKO. Aby to zrobić, należy zalogować się do aplikacji i wejść w menu.

 

Szybkie kopiowanie cyfr kodu BLIK
W nowej aplikacji IKO kopiowanie kodu BLIK będzie o wiele prostsze. Wystarczy przycisnąć przez dłuższy czas kod BLIK, a skopiuje się on do schowka w Twoim telefonie i będziesz mieć możliwość przeklejenia go do pola na ekranie płatności w sklepie internetowym – zobacz, jak płacić kodem BLIK w internecie

 

Znacznik z liczbą powiadomień na ikonie IKO
Po aktualizacji aplikacji IKO użytkownik – gdy otrzyma jakieś powiadomienie w aplikacji IKO – otrzyma nie tylko wiadomość na pasku powiadomień telefonu, ale i w formie czerwonej kuleczki w prawym górnym logu ikony IKO. W zależności od liczby powiadomień będzie się zmieniała liczba oznaczająca nowe, nieprzeczytane powiadomienia.

 

Przeniesienie odnośnika „Mój Bank” do menu (tylko dla Windows Phone)
Odnośnik do sekcji „Mój Bank” w telefonach Windows Phone został przeniesiony spod przycisku „Przelew” do menu poziomego na górze ekranu.

 

Zmiana nazw produktów
Jeśli klient będzie chciał zmienić nazwę swoich kont, lokat i kredytów. Nie można zmienić nazwy kart.

Zmiany nazwy można dokonać po kliknięciu menu kontekstowego znajdującego się przy każdym z produktów.

Funkcja nie jest dostępna dla klientów Inteligo.

 

Podpowiadanie odbiorcy w trakcie przelewu na telefon
Jeśli chcesz zlecić przelew na telefon z aplikacji IKO, aplikacja IKO podpowie Ci obiorcę:

  • Jeśli zaczniesz wpisywać w polu „Numer telefonu odbiorcy” cyfry, aplikacja zacznie wyszukiwać odbiorcę po numerze telefonu z Twojej książki kontaktów na telefonie.
  • Jeśli zaczniesz wpisywać w polu „Odbiorcy” cyfry, które odpowiadają literom (np. 2 to ABC, 3 to DEF), aplikacja zacznie wyszukiwać odbiorcę po nazwie (np. imieniu, nazwisku lub pseudonimie) z książki kontaktów.

Funkcja dostępna tylko dla telefonów z systemami Android i Windows Phone.