2015-12-03

CFA Society Poland – stowarzyszenie skupiające profesjonalistów zarządzania finansami oraz Gazeta Giełdy „Parkiet” nagrodziły PKO Bank Polski w konkursie „Ludzie i Instytucje Rynku Finansowego 2015” za edukację finansową najmłodszych oraz wprowadzenie SKO wśród dzieci i młodzieży.

Szkolne Kasy Oszczędności (SKO) PKO Banku Polskiego są największym, najstarszym i najbardziej innowacyjnym programem edukacji finansowej dla dzieci w Polsce. Dzięki SKO najmłodsi uczą się zasad oszczędzania, zarówno w teorii, jak i w praktyce. PKO Bank Polski daje szkołom narzędzia do realizacji programu edukacyjnego. Udostępnił bezpieczny i przyjazny dzieciom serwis internetowy, dzięki któremu najmłodsi uczą się dobrych nawyków finansowych, głównie związanych z oszczędzaniem, ale także podstaw korzystania z produktów bankowych. Ponadto przygotowuje materiały merytoryczne dla uczniów, rodziców i nauczycieli, a szkołom udostępnia platformę internetową SzkolneBlogi.pl, za pomocą której mogą dzielić się swoimi sukcesami, wymieniać doświadczeniami oraz sposobami na oszczędzanie (i to nie tylko pieniędzy, ale np. energii) a tym samym kreować postawy przedsiębiorcze wśród dzieci. SKO regularnie wzbogacane jest o nowe elementy i materiały dydaktyczne przeznaczone dla wszystkich beneficjentów programu, np. dotyczące nauki ekologii oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Działania PKO Banku Polskiego związane z szeroko pojętą edukacją najmłodszych są regularnie wyróżniane przez ekspertów i liderów opinii. W tym roku SKO zostało również uznane przez kapitułę konkursu „Nauczyciel Roku” za „Inicjatywę Edukacyjną Roku”.