2012-10-10

W XIII edycji konkursu Effie Awards wyróżniono kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego, która jest elementem odświeżenia wizerunku największego polskiego Banku.

W konkursie nagradzane są kampanie, których wyniki potwierdzają, że podjęta komunikacja marketingowa osiągnęła ponadprzeciętne efekty. Kampania repozycjonująca markę PKO Banku Polskiego trwa od 2011 roku. Nowa identyfikacja wizualna Banku, a także nowy slogan reklamowy „PKO Bank Polski. Dzień Dobry” zadebiutowały w kampanii rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych z udziałem Szymona Majewskiego. Koncept kreatywny kampanii został zbadany przed jej emisją i spotkał się z bardzo dużym entuzjazmem konsumentów, którzy mimo początkowego sporego zaskoczenia taką rewolucyjną zmianą dostrzegli w reklamie świeżość i odwagę Banku.

 - Reklamy z udziałem Szymona Majewskiego nadal są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych na rynku bankowym i bardzo dobrze komunikują naszą ofertę produktową, dodatkowo sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako Bank bardziej przyjazny dla klienta, dynamiczny i nowoczesny. Dzięki kampanii udało nam się radykalnie poprawić wszystkie wskaźniki wizerunkowe, zwiększyć sprzedaż i wrócić do walki o klienta na bardzo konkurencyjnym rynku – podkreśla Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego, który w imieniu Banku odebrał nagrodę podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.

Do tegorocznej edycji Effie Awards zgłoszono 145 kampanii reklamowych, z których nominowanych zostało 56. Projekty oceniło następnie 85-osobowe jury złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych, a także niezależnych konsultantów.

Kreację kampanii z Szymonem Majewskim przygotowały agencje DDB Warszawa, Universal McCann oraz OS3 multimedia. Zmianę identyfikacji wizerunkowej przygotowało White Cat Studio, zdobywca nagrody RedDot. Agencja DBB Warszawa dodatkowo zwyciężyła w rankingu agencji reklamowych w ramach tegorocznej edycji Effie Awards.

Srebrne Effie 2012 dla PKO Banku Polskiego to kolejna spośród licznych nagród marketingowych, które Bank otrzymał w tym roku. Są to między innymi: Złoty Orzeł za PKO Bankowość Prywatną, Golden Arrow za kampanię Konta za Zero, Golden Arrow za repozycjonowanie marki PKO Banku Polskiego, wyróżnienie Złote Orły za identyfikację wizualną, statuetka Lampart za działania promocyjne w 2011 roku oraz nagroda Vedical za najlepszy kalendarz firmowy. Ponadto Tomasz Marszałł, szef marketingu w PKO Banku Polskim, otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.