2013-10-09

Ponad 60 tysięcy aktywowanych aplikacji IKO w 7 miesięcy, 60 tysięcy terminali płatniczych akceptujących transakcje mobilne, dostępność IKO na niemal wszystkie telefony na rynku. Dzięki dynamicznie rozwijającej się sieci akceptacji i rosnącej liczbie klientów, za pomocą IKO dokonano już 150 tysięcy transakcji na kwotę 40 milionów złotych.

Płatności mobilne IKO funkcjonują od 7 miesięcy. W tym czasie aplikację aktywowało na swoich telefonach ponad 60 tysięcy osób – zarówno klientów PKO Banku Polskiego, jak i osób dotychczas niekorzystających z usług i produktów Banku. Użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą IKO średnio co dwie minuty, co oznacza że od startu usługi dokonali oni 150 tysięcy transakcji na łączną kwotę 40 milionów złotych. Nadal najczęściej używają telefonu do wypłaty gotówki z bankomatów PKO Banku Polskiego (ok. 75% wszystkich transakcji). Kolejną najbardziej popularną funkcją IKO są płatności w sklepach internetowych, w których klienci zapłacili za pomocą IKO już 14 tys. razy.

We wrześniu PKO Bank Polski udostępnił aplikację IKO użytkownikom telefonów z systemem Windows Phone, zaś w App Store pojawiła się aktualizacja aplikacji na najnowszą wersję systemu iOS 7. Dzięki temu aplikacja IKO działa już na niemal wszystkich urządzeniach mobilnych na rynku: smartfonach z systemami operacyjnymi Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry i Symbian, a także na starszych telefonach umożliwiających instalację aplikacji w języku Java.

Od ponad miesiąca z płatności mobilnych za pośrednictwem portmonetki IKO mogą także korzystać osoby niebędące klientami PKO Banku Polskiego. Portmonetkę IKO można aktywować od początku do końca w telefonie w kilku prostych krokach i dotychczas zrobiło to już prawie 3 tysiące osób. Bank wprowadził także możliwość dokonywania przelewów z poziomu IKO na numer telefonu do osób niepodsiadających zainstalowanej aplikacji – adresat takiej transakcji otrzyma od Banku SMS z informacją, że środki czekają na niego przez 7 kolejnych dni. Aby z nich skorzystać, powinien zainstalować i aktywować IKO.

Płatności mobilne za pomocą IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce, w tym między innymi na stacjach Shell, w hipermarketach Real, w części hipermarketów sieci Auchan m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Rzeszowie i Bydgoszczy, w sklepach Piotr i Paweł w Poznaniu, Gdańsku, Zielonej Górze, Kaliszu, Grudziądzu i Inowrocławiu, w sklepach z sieci Dino (m.in. w Kutnie, Inowrocławiu i Włocławku), a także w popularnej w Małopolsce sieci Kefirek czy sieci Aldik na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. Telefonem można także wypłacać gotówkę w ponad 3 tysiącach bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24 i Transferuj.pl.

PKO Bank Polski we współpracy z partnerami przygotowuje regularnie dla użytkowników IKO atrakcyjne promocje i zniżki. Do 17 listopada w McDonald`s można za pomocą IKO kupić McZestaw Powiększony i kanapkę Big Mac® w niższej niż standardowo cenie, zaś w Multikinie do każdego biletu na seans kupionego za pomocą IKO dodawany jest darmowy średni popcorn.

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, należy zainstalować na telefonie bezpłatną aplikację IKO, którą można pobrać z odpowiedniego sklepu (np. Google Play, Apple App Store, Sklepu Windows Phone) lub zamówić na stronie iko.pkobp.pl.