2010-11-05

PKO Bank Polski zakończył postępowanie przetargowe na wybór domu mediowego i wiodącej agencji reklamowej. Wybrano Universal McCann i agencję DDB.
W celu wsparcia sprzedaży produktów i usług PKO Banku Polskiego dom mediowy Universal McCann będzie świadczyć usługi w zakresie obsługi medialnej kampanii reklamowych oraz działań o charakterze wizerunkowym i informacyjnym.
Umowa została podpisana na rok – Universal McCann zacznie obsługiwać Bank od stycznia 2011 roku. Do tego czasu Bank będzie korzystał z usług dotychczasowego domu mediowego – Zenith Optimedia Group.
W wyniku przetargu od listopada br. przez okres dwóch lat za opracowanie strategii komunikacji odpowiada agencja DDB. W ramach podpisanej umowy jej działania obejmują przygotowywanie kampanii marketingowych w kanałach ATL i BTL. Agencja świadczyć będzie usługi reklamowe, promocyjne i marketingowe, obejmujące opracowanie projektów kreatywnych oraz nadzór nad produkcją materiałów reklamowych.
Agencją wspomagającą została Testardo Gram należącą do Grey Group Polska. Agencja obsługiwała Bank przez dwa lata – do czerwca 2010 roku. PKO Bank Polski zdecydował o kontynuacji współpracy na kolejne dwa lata.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych hipotek komercyjnych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Według doradców finansowych Open Finance zajął 1. miejsce w ocenie jakościowej kredytów w złotych i w euro. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu Top Marka według magazynu „Press”. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym – specjaliści z magazynu „The Banker" wycenili jej wartość na miliard dolarów.