2015-10-27

Ostrzegamy, że rozsyłane są fałszywe wiadomości e-mail, w których hakerzy podszywają się pod Bank i – pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do konta iPKO – proszą o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w wiadomości linku, w rzeczywistości przekierowującego użytkownika do fałszywej strony Banku.

Zachowaj ostrożność!

Przypominamy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, e-maile rozsyłane są przez osoby podszywające się pod Bank. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o skorzystanie z umieszczonego w nich linku. Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty płatniczej, itp. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

 

Uważaj również na fałszywe komunikaty pojawiające się po zalogowaniu do serwisu iPKO biznes.

W przypadku, gdy logujesz się do serwisu internetowego Banku z komputera, który został zainfekowany złośliwym oprogramowaniem, możesz otrzymać komunikat dotyczący konieczności aktualizacji adresu korespondencyjnego. 
UWAGA! Informacja ta jest nieprawdziwa – PKO Bank Polski nie prosi o aktualizację danych korespondencyjnych po zalogowaniu do serwisu i nie jest autorem takich wiadomości! Komunikat wystawiany jest przez osoby podszywające się pod Bank w celu wyłudzenia kodu z narzędzia autoryzacyjnego. W przypadku otrzymania takiego komunikatu nie wprowadzaj żądanych danych.

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO lub pojawienia się na stronie niepokojącego komunikatu, np. o konieczności aktualizacji danych teleadresowych, niezwłocznie skontaktuj się telefonicznie z konsultantem iPKO biznes pod jednym z numerów:

  • 801 36 36 36 wybierz 3 (numer dla dzwoniących w kraju) lub
  • 61 855 94 94 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).